مونسون دوباره در ۸ نقطه سیستان و بلوچستان بارید

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته نیز بارش‌های مونسون در جنوب و جنوب شرق استان ادامه یافت به طوریکه از ۸ نقطه استان باراندگی گزارش شد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت با ادامه وزش باد‌های مرطوب مونسون در سیستان و بلوچستان و تزریق رطوبت مناسب، شرایط برای بارش مونسون در نیمه جنوبی استان فراهم شد به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه بارانسنجی «جهاد کشاورزی» نیکشهر ۱۸ میلی متر باران گزارش شد.

او  افزود: همچنین از ایستگاه‌های «کشیک» نیکشهر ۱۲، «هلنچکان» نیکشهر ۱۰، ـ «لهاباد» سرباز ۵ و شهر راسک ۴ میلی متر بارش گزارش شد.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش‌های همرفتی این موقع از سال به شدت پراکنده و نامنظم است به طوریکه بعضاً در زمان و محدوده‌های کوتاه رخ می‌هد.

دیانتی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان تا پنج شنبه شرایط برای بارش‌های مونسونی در ارتفاعات جنوبی و جنوب شرق استان فراهم است.

او  با بیان اینکه احتمال جاری شدن رواناب و بارش تگرگ در این مناطق وجود دارد، توضیح داد: توصیه می‌شود در زمان بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مونسون یک پدیده جوی-اقیانوسی بزرگ مقیاس است که محدوده وسیعی از مناطق حاره و جنب حاره را در فصل گرم سال تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار