امامزاده اسماعیل شناط ابهر مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از مرمت بقعه امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر با همکاری و مشارکت هیأت امناء امامزاده خبر داد.

امامزاده اسماعیل شناط ابهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: امامزاده اسماعیل شناط ابهر  که یکی از مهم‏ترین بنا‌های تاریخی شهر ابهر به شمار می‏ رودکاشی‎های فرسوده آن به صورت موضعی تعویض شده و نیازمند مرمت است.
 
او افزود: عملیات ساماندهی و مرمت این امامزاده  در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیات امنای امامزاده و نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام می‌شود.

ارجمند گفت: این امامزاده در اختیار هیات امناء می‌باشد و هرگونه دخل و تصرف و مرمت و تعمیر در آثار ثبت شده استان با نظارت و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد:هرگونه تعمیر و بازسازی بناهای‌تاریخی باید با مجور میراث فرهنگی بر اساس ضوابط و قوانین مربوط به مرمت صورت گیرد تا به کالبد بافت تاریخی پیرامون آن آسیبی وارد نشود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.