در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

بوستان ارتش روی هوا/ پادگان پارک می‌شود یا برج؟

پس از کلنگ زنی احداث بوستان ارتش خبرهای رسیده حاکی از آن است که اجرای آن منوط به انجام مطالعات تکمیلی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته‌ها پیش از مراسم کلنگ زنی خبر تفاهم نامه آن مخابره و تبلیغات گسترده آن در پایتخت انجام شد.

از هزینه برای تهیه مستند تلویزیونی تا نصب بنر در تمام پایتخت گوشه‌ای از اقدام‌های مدیریت شهری برای اطلاع رسانی به شهروندان برای انجام تفاهم نامه و کلنگ زنی مراسمی بود که شاید بتوان گفت پس از افتتاح پر حاشیه زیر گذر یک‌طرفه استاد معین، افتتاح ناقص زیر گذر گیشا و معبر نجفی رستگار می‌توانست یکی از اقدام‌های مثبت مدیریت شهری در دوره فعالیت خود باشد.

شنبه ۱۷ خرداد ماه پادگان ۰۶

کلنگ احداث بوستان ارتش در پادگان ۰۶ با حضور جمعی از فرماندهان ارتش و مدیران شهری بر زمین خورد تا بر اساس توافق انجام شده بوستان ارتش با مساحتی بالغ بر ۳۵ هکتار در پادگان ۰۶ احداث شود.

پیروز حناچی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جزئیات تفاهم شهرداری تهران با ارتش برای احداث بوستان ارتش در مجموعه پادگان ۰۶ گفت: بر اساس توافق انجام شده ۳۰ درصد از مساحت پادگان سهم نیرو‌های مسلح و ۷۰ درصد نیز در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

بوستان 06

شهردار تهران ادامه داد: در پادگان ۰۶ صد هزار متر مربع ساختمان وجود دارد که برخی از آن‌ها ثبت ملی شده و شهرداری تهران در کنار مرمت ساختمان‌ها، از تمامی آن‌ها استفاده می‌کند.

حناچی تصریح کرد: طبق قانون پادگان‌ها در ۳۰ درصد سهم ارتش نیز بارگذاری شده است، اما این بار گذاری‌ها سنگین نیست.

شهردار تهران در تشریح رویکرد شهرداری تهران در تجهیز به بوستان ارتش، گفت: ما در شهرداری تهران به دنبال توسعه فضای باز هستیم و باید بگویم که پادگان ۰۶ دو میدان صبحگاه بزرگ دارد که می‌تواند به فضای بازی کودکان تبدیل شود.

حناچی ادامه داد: بخشی از استارتاپ‌هایی که جوان هستند و مورد تایید قرار گرفتند در بوستان ارتش مستقر می‌شوند تا به حل مشکل‌های شهر بپردازند.

او در پاسخ به این سوال که بوستان ارتش چه زمانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: تلاش ما در مدیریت شهری این است که در هفته دفاع مقدس و یا هفته دولت بتوانیم بوستان ارتش را به بهره‌برداری برسانیم و در آن را روی مردم باز کنیم.

حلاوت امضای این تفاهم نامه تنها چند روز برای شهرداری دوام داشت، زیرا صدای اولین اعتراض‌های به امضای این تفاهم نامه از داخل شورای شهر تهران به گوش رسید که برخی از اعضا نسبت به حق بارگذاری ۳۰ درصدی ارتش در پادگان ۰۶ اعتراض کردند.

بوستان 06

این اعتراض‌ها به اندازه زیاد شد که برخی از اعضای شورای شهر تهران چه با استفاده از رسانه‌های در اختیار خود، چه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به دنبال جریان سازی و در هاله‌ای از ابهام فرو بردن تفاهم نامه شهرداری با ارتش بودند.

بارگذاری در پادگان ۰۶ بستر ایجاد منطقه‌ای لاکچری نشین

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران جزء اولین نفرات از اعضای شورای شهر تهران بود که مخالفت خود را با بارگذاری در پادگان ۰۶ اعلام کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این جمله که مهم‌ترین نگرانی اعضای شورای شهر در زمینه تفاهم‌نامه پادگان‌۰۶ پنهان کاری در زمینه تفاهم‌نامه پادگان‌ است، گفت: نگاه اولیه این بود که در احداث بوستان ارتش و تفاهم نامه شهرداری با ارتش تنها نظر کمیسیون تخصصی شورا اکتفا می‌کند، اما باید گفت ۶۳۰ هزار متر مربع بنا در منطقه پاسداران شکل بگیرد آثار منفی دارد و لازم است از پیوست‌های ترافیکی و اجتماعی آن اطلاع حاصل شود.

بوستان 06

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران ملزم است به تذکر‌ها توجه کند و لازم است هر اقدام در این حوزه در مسیر قانونی کسب اجازه از شورای شهر تهران باشد.

حق شناس با ابراز امیدواری مبنی بر این که ما باید بتوانیم مطالبه مردم را پیگیری کنیم گفت: حقوق شهر باید رعایت شود و می‌توان گفت تصمیم یک جانبه همواره آزار دهنده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکلی از یک نهاد حل کنیم مشکلی پسندیده است، اما توجه نکردن به آثار زیست محیطی آن می‌تواند منجر به این می‌شود که یک منطقه لاکچری نشین دیگر در سلطنت آباد با بنا‌ها و برج‌های چند طبقه شکل بگیرد.

دیگر واکنش در زمینه تفاهم نامه شهرداری با ارتش در زمینه احداث بوستان ارتش از سوی احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران بود که گفت: این مجموعه به جای آن‌که بوستان شود می‌توانست به موزه – بوستان تبدیل شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای تبدیل یک خانه به خانه معمار چندین جلسه در شورا حرف زدیم، حالا چرا این چند ۱۰ هکتار بدون بررسی کلنگ خورد و این در حالیست که این باغ هویت بخش تهران است و می‌توانیم اصالت و اولویت‌های هویت تهران را در این بوستان نمایان کنیم.

بوستان 06

مسجد جامعی ادامه داد: عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که قرار است ۱۵ هکتار این زمین به ارتش داده شود که در آن ساخت و ساز کنند گفت: در این مورد به صراحت با یکدیگر صحبت کنیم و باید بدانیم چه حجم جمعیتی و با چه تبعاتی در این ۱۵ هکتار (سهم ارتش در تفاهم نامه با شهرداری) ساکن می شوند.

یکی دیگر از اظهار نظر‌ها درباره توافق شهرداری تهران با ارتش برای احداث بوستان ارتش در پادگان ۰۶ مربوط به علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران بود که فضای مجازی را بستری برای اظهار نظر خود در این زمینه کرد.

اما پرسشی که مطرح می‌شود این است چگونه مدیران شهری تهران از جمله محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم کلنگ زنی و تفاهم ارتش با شهرداری تهران برای احداث بوستان ۰۶ حاضر می‌شوند، اما اعضای شورای شهر نسبت به مفاد آن اطلاعی ندارند و یا در صورت اطلاع موافق آن نیستند.

همین اظهار نظر‌ها از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران موجب شد محسن هاشمی رئیس این شورا در حاشیه دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که روز یکشنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت تفاهم شهرداری تهران با ارتش در زمینه احداث بوستان ارتش بپردازد.

بوستان 06

رئیس شورای شهر تهران گفت: زمانی که برای امضای تفاهم‌نامه ۰۶ رفتیم تعدادی از اعضای شورای شهر تهران گلایه کردند که چرا موافقت شد ۶۰۰ هزار متر بارگذاری شود و همین موضوع موجب شد، مخالفت‌های برخی از افراد و ایجاد جوی منفی در این زمینه ایجاد شود و نمی‌گویم که موضوع بوستان شدن پادگان ۰۶ منتفی شده است.

این شکل اظهار نظر از سوی رئیس شورای شهر تهران موجب شد غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کند که تفاهم نامه احداث بوستان ارتش بین شهرداری تهران و ارتش لغو نشده است.

بوستان 06

پیروز حناچی شهردار تهران نیز بر پابرجا بودن تفاهم نامه ارتش با شهرداری برای احداث بوستان ارتش تاکید کرد.

اما نکته قابل تامل در این ماجرا سکوت محمد علی مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این زمینه بود.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که با توجه به وعده شهردار تهران برای افتتاح بوستان ارتش در هفته دفاع مقدس آخرین وضعیت عملیات فضا سازی در پادگان ۰۶ به چه شکل است گفت: من در این باره صحبت نمی‌کنم و موضوع را از رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران پیگیری کنید.

شنیده‌ها حاکی از آن است با شکل گیری برخی از مخالفت‌ها از سوی مدیریت شهری برای احداث بوستان ارتش و موضوع بارگذاری در فضای ۱۵ هکتاری متعلق به ارتش، این نهاد به دنبال بازنگری در تفاهم و انجام مطالعات تکمیلی است.


بیشتر بخوانید

لغو طرح ترافیک از سوی شهرداری انداختن توپ در زمین ماست/ تفاهم نامه پادگان ۰۶ منتفی نشده است
لزوم حفظ درختان شناسنامه دار پادگان ۰۶
آخرین جزئیات از طرح تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان ارتش


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۴:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این دنیا ک قانون نداره ولی تو اون دنیا فرماندهان ارتش باید پاسخگوی پرسنل رنج کشیده ارتش باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ارتش این همه زمین در بهترین مناطق تهران و شهرستان ها داره اما پرسنلش باید دربه در و مستاجر باشن ، امیدواریم سهمی هم به خود پرسنل ارتش برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اصلا چرا باید واگذار می سد ارتش واقعا مظلومه
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۰۱:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آقای مسئول پس سهام ما درباره چی پیش!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
فقط ارتش باید اینجوری بشه؟؟؟ پس بقیه پادگان ها چی؟ اونها هم اینجوری میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
تجربه این توافقات فی مابین شهرداری وسایر ارگانها بسیار تاریک ‌وپیچیذه است توافق چیز دیگر ودرعمل واجرا چیز دیگری مشاهده خواهید کرد.شهرداری همیشه فرابخشی ومستقل عمل کرده وبهیچوجه خودرا پاسخگو نمیداند این توافقات وحشتناک درمنطقه ۲۲ قابل مشاهده است.
۱۵ هکتار واگذار شده به ارتش با برجهای ۱۷ طبقه سراز خاک بیرون خواهند اورد ومنشابسیاری از واگذاریها وزد وبندها خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
باید همه پادگان‌های نظامی در بیرون شهرها باشند اینگونه خیلی بهتر است هم برای شهروندان و هم نظامیان ،مگر پدافندها.
Germany
محمد امین
۱۶:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
باید برج بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۰۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چرا یه مقدار ازین زمینهارو به پرسنل ارتش نمیدن ارتش خیلی مظلوم واقع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اگر قرار به خروج پادگانهاست باید کل پادگانهای نظامی از داخل تهران خارج بشن نه فقط پادگانهای ارتش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
نماینده آقای رییسی از قوه قضاییه باید در جلسات حضور داشته باشند .
حق ارتش نباید پایمال بشه.
ارتش مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
این تهران بزرگ، یک جایی برای حوادث غیر مرقبه نمی خواهد، فردا یک زلزله، حمله نظامی چیزی اتفاق بیفته، مردم کجا برن؟ برن تو خیابان ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
مگه شهرداری این همه زمین و سوله بحران نداره؟
داده به تهیه کنندگان تلویزیونی داخلش برنامه می سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چرا باید فقط اماکن ارتش واگذار بشه ؟؟؟ خب سراغ سایر ارگان ها هم برید که کلی ملک دارن...
وای ارتش ما چقدر مظلوم واقع شده...
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۱۱:۲۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اگر قرار بارگذاری است دیگر ساخت و ساز معنی ندارد مگر اینکه پشت پرده معامله ای با اموال بیت المال صورت گرفته باشد که خدا بخیر کند این هم معضل جدیدی است که اضافه میشود برروی رانتهای قبلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
یا مگر اینکه یکی از روی بی اطلاعی شایعه درست می‌کند این را نیز خدا به خیر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
متأسفانه با رویکرد کاسبی برخی از مسؤلین به سامان نخواهیم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
مطالعه بیشتر یعنی هپولی کردن زمین های گران ومرقوب پادگان ۰۶ !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۰۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
واقعا" اگر طرح خروج پادگانها از شهرها منجر به برج سازی شود همان بهتر که پادگان بماند. این پادگانها باید طی مراحل قانونی به شهرداریها به منظور ایجاد فضای سبز و پارک واگذار شود. امیدوارم هم ستاد محترم کل نیروهای مسلح و هم قوه قضاییه محترم اجازه ندهند این تنها فضاهای سبز موجود در شهر با برج سازی نابود شود و این شانس نفس کشیدن شهرها هم از بین برود.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
واقعا" اگر طرح خروج پادگانها از شهرها منجر به برج سازی شود همان بهتر که پادگان بماند. این پادگانها باید طی مراحل قانونی به شهرداریها به منظور ایجاد فضای سبز و پارک واگذار شود. امیدوارم هم ستاد محترم کل نیروهای مسلح و هم قوه قضاییه محترم اجازه ندهند این تنها فضاهای سبز موجود در شهر با برج سازی نابود شود و این شانس نفس کشیدن شهرها هم از بین برود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ق
۱۰:۲۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
با سلام
سال 90 یه تعداد از آقازاده ها به یگان‌های ارتش در مناطق دور افتاده ریختن و گفتن بیایید سهام 06 رو بخرین تا در سال 95 صاحب سودی بشین همانموقع خیلی از عزیزان از جمله خود بنده فرش خانه ام طلای خانمم و خیلی چیزای دیگه رو فروختیم که به امید یرزوی که یه سودی عایدمون بشه و دردی دوا کنیم حال برگ سهام دستمان مانده و شورای شهر افتاده به جان ارتش و شهرداری و در این بین حرفی از حق الناس که همان ماها سهام بدستها باشیم گفته نمی‌شود... واقعا جای تاسف است که اینهمه داد از حق مظلوم میزنیم ولی در عمل فقط به فکر منافع خود هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
امان از طمع یکی به امید سود باد آورده میره زمین های روی هوا رو میخره یکی سرمایه گذاری میکنه (ربا)برای سود های چندصد درصدی زمانیکه میبینن فریب خوردن میان تو خیابون نظام رو مقصر میدونند بابا دندون طمع رو بکشید دنبال یک شبه میلیاردر شدن نباشید چند نفرتون جمع شید یک کار تولیدی یا کشاورزی بزنید هم چند تا جوان کار پیدا میکنند هم سرمایه تان سرجاش میمونه هم کم کم پولدار میشید اگر میخواهید یک شبه راه صد ساله رو برید باید انتظار هر چیزی رو داشته باشید .خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
در وطن خویش غریب
۰۲:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پنج سال تحمل با اعتماد به تضمین مسئولین و فرماندهان بلندپایه نظامی ، زمان کمی نیست... چطور برای شما یک شب حساب میشه در حیرتم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
حرص نزنید
تهران داره منفجر میشه از ربرج سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
تمام پادگانا بايد برن حداقل پنجاه كيلومتري شهرها و پادگانا بايد بشن پارك و فضاي باز و بدون كوچكترين ساختمان و خيلي خيلي بايد مواظب بود شهرداري مثل پارك لاله نشه و نتونه كوچكترين ساخت و سازي توش بكنه
آخرین اخبار