اطفای حریق بیشترین ماموریت آتش نشان شهر رشت

آتش نشانان شهر رشت در ۷روز گذشته ۱۳۳ماموریت انجام دادند که اطفای حریق در صدر این حوادث بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،شهرام مؤمنی ، سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به انجام ۱۳۳ مورد مأموریت از سوی آتش نشانان این شهر در هفت روز گذشته، گفت: آتش سوزی با ۸۹ مورد بیشترین حوادث پوشش داده شده را تشکیل می‌دهد.

او  با اشاره به اهمیت اجرای طرح نظارت و پایش ایمنی اماکن پر تردد همچون پاساژها، کارخانجات، مجتمع‌های تجاری، مسکونی، افزود: این بازدید‌ها در راستای تغییرات در ساختار، ارائه تذکرات ایمنی در راستای پیشگیری از وقوع حوادث انجام می‌شود.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت  گفت: در این بازدید‌ها تذکرات ایمنی به مسئولان اماکن‌ها ارائه می‌شود که باید نکات را پیش بینی و اقدامات ایمنی لازم در محیط را فراهم کنند.

مومنی افزود:  ۱۳ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۷۵ مورد آتش سوزی علفزار، ضایعات و جنگل از پر تردد‌ترین عملیات‌های اطفای حریق بود.

او  با اشاره به ۱۵ مورد عملیات نجات و یا صید حیوانات در سطح شهر، گفت: محبوس شدن افراد و یا بسته شدن درب به واسطه خرابی و بی توجهی به شکستگی و خرابی درب‌ها اتاق خواب، سرویس‌های بهداشتی، آسانسور از دیگر حوادث رخ داده در هفته گذشته بوده است.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تصریح کرد: در این حوادث ۱۴ نفر از شهروندان محبوس شده بودند که با کمک مأموران آتش نشانی نجات و به مناطق امن منتقل شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.