معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: آمار طلاق در استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  خسرو امیدوار ، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به بالا بودن آمار طلاق در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری، به برگزاری دوره‌های مهارت زندگی توسط اداره بهزیستی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دوره‌های مختلفی در این راستا برگزار می‌شود اما همچنان آمار طلاق در استان بالا است و نیازمند توجه بیشتر نهادهای فرهنگی مرتبط مخصوصاً صدا و سیما به مقوله آموزش مهارت‌های زندگی هستیم.

او پایین بودن آستانه تحمل زوجین را از عوامل دیگر طلاق برشمرد و افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده پایین بودن صبر در زوجین یکی از عوامل مهمی است که باعث طلاق و در نهایت فروپاشی خانواده می‌شود که آثار مخربی روی فرزندان و در نهایت جامعه دارد.

امیدوار در بیان علل مختلف طلاق گفت: مسائلی از قبیل اعتیاد، خیانت، پایین بودن آستانه تحمل و عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی از عوامل طلاق در استان است که رفع هرکدام از این معضلات نیازمند برنامه ریزی دقیق و آموزش و فرهنگسازی مهارت زندگی در بین زوجین است.

او در رابطه با تماس‌های تلفنی مردمی با اورژانس اجتماعی عنوان کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۹۵۷ نفر با سامانه تماس داشته اند که از این تعداد ۵۹۲ مورد مربوط به طلاق بوده و بیشتر تماس‌ها نیز در رابطه با همسر آزاری و اختلافات خانوادگی انجام شده و گفتنی است بیشتر طلاق‌ها شامل طلاق عاطفی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل فوت همسر و طلاق را دو دلیل اصلی خودسرپرستی زنان در استان اردبیل دانست و گفت: خودسرپرستی زنان باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود لذا اداره بهزیستی برای رفع این مشکل در تلاش بوده تا با اشاعه فرهنگ کار و خوداشتغالی در بین زنان سرپرست خانوار این قشر را توانمند سازد تا دچار آسیب‌های اجتماعی و معیشتی و اقتصادی نشوند.

امیدوار با یادآوری اینکه در پنج سال اول زندگی بیشترین آمار طلاق در بین زوجین به ثبت می‌رسد، افزود: باید فکری به حال تحکیم بنیان خانواده در سال‌های اول کنیم تا زوجین به خاطر کوچک‌ترین اختلاف رهسپار دادگاه نشوند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.