معاون حفاظت محیط زیست اردبیل:

زباله‌های عفونی ۱۵ بیمارستان استان اردبیل امحا می شود

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: زباله‌های عفونی در ۱۵ بیمارستان اردبیل بی خطر سازی و امحا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین جمشیدی، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت پسماند‌های پزشکی گفت: در حال حاضر با اقدامات و پیگیری‌هایی که انجام شده در ۱۵ بیمارستان اردبیل عملیات بی خطرسازی زباله‌های تولیدی عفونی صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه فرآیند بی‌خطرسازی بیمارستان‌ها با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو در حال انجام است، اظهار داشت: در بازدید به عمل آمده از مراکز بی ‎خطرسازی بیمارستان‌ها دستگاه‌های بی‎ خطرسازی فعال و فرآیند بی‎ خطرسازی بر روی پسماند‌های عفونی انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان در ادامه افزود: نمونه‎برداری و صحه‎گذاری بی ‎خطرسازی پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها نیز توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره‎ کل و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان بصورت ماهانه انجام می‌پذیرد.

جمشیدی بر رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی در خصوص حمل و دفن بهداشتی زباله‌های بی خطر سازی تاکید کرد و افزود: حمل و دفن بهداشتی زباله‌های بی خطر سازی شده بر عهده شهرداری‌ها می‌باشد و باید در محل‌های دفن بصورت روزانه نسبت به ایجاد ترانشه و دفن روزانه زباله‌ها با استفاده از آهک و پوشش دهی با خاک در محلی جداگانه از پسماند‌های عادی شهری اقدام نمایند.

او در پایان اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مدیریت صحیح پسماند‌های پزشکی در شرایط کرونایی، تشدید نظارت بر نحوه مدیریت پسماند‌های پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی استان از سوی کارشناسان پایش محیط زیست صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار