فحاشی دانشجو به استاد در فضای مجازی برای نمره در شیراز

رئیس پلیس فتا فارس گفت: دانشجویی که اقدام به فحاشی استاد در فضای مجازی برای نمره کرده بود، در شیراز دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به فحاشی یک دانشجو به استاد در فضای مجازی برای نمره در شیراز، در این باره اظهار کرد: یکی از جرائم فضای مجازی، توهین، افترا و نشر اکاذیب برای افراد حقیقی و حقوقی ماست و متهمان فضای مجازی به گمان اینکه هیچگاه شناسایی نمی‌شوند اقدام به ارتکاب جرم در این فضا می‌کنند.

او گفت: با شکایت استاد دانشگاهی مبنی بر توهین و فحاشی اینترنتی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: در بررسی و گرفتن استعلام‌ها مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد گروه در یکی از شبکه‌های اجتماعی و افزودن دانشجویان، اقدام به توهین و فحاشی به شاکی کرده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از اقدامات فنی مشخص شد شخصی که اقدام به این امر کرده از شاگردان شاکی است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از شناسایی، به این پلیس احضار و در مواجهه با قرائن و شواهد به جرم خود اعتراف کرد، ادامه داد: متهم هدف از این کار را انتقام گرفتن از استاد به علت نمره پایینی که در امتحانات به او داده بود، بیان کرد.

این مقام سایبری گفت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که رعایت نکردن اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

او افزود: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد‌گمانی و شک یا انتقام‌جویی و سرگرمی، برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، زیرا همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
چی گفته بود؟؟
آخرین اخبار