مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی گفت: کمترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در بین اتباع خارجی این استان بوده است.

 حسنی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در خصوص ابتلای اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در استان مرکزی به ویروس کرونا گفت: خوشبختانه کمترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین اتباع خارجی استان مرکزی وجود دارد.

حسنی افزود: با رعایت دستورالعمل‌ها و توزیع اقلام گوناگون بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده آمار مبتلایان به کرونا بین اتباع خارجی مستقر در استان مرکزی فقط ۱۷ نفر است.

او اضافه کرد: همه اتباع و مهاجرین خارجی مبتلا به بیماری کرونا در استان مرکزی پس از درمان و مراقبت‌های پزشکی از مراکز درمان مرخص شدند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی بیان کرد: جمعیت اتباع خارجی و مهاجرین دارای گذرنامه ساکن استان مرکری ۹۰۰ نفر هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان‌های ساوه، دلیجان و اراک سکونت دارند.

طبق آمار بیش از ۲۰هزار نفر اتباع خارجی مجاز دارای کارت اقامت در کل استان مرکزی ساکن هستند .

بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار و بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که از اتباع خارجی بدون کارت و پروانه کار استفاده کنند و یا خارج از فعالیت تعیین شده در پروانه کار این کارگران را به کار گمارند، مجرم محسوب می‌شوند و به ازای هر روز کارکرد به پرداخت جریمه به مبلغ یک میلیون و ۸۵۰ هزار ریال و مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.