رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

اختصاص مبلغ ۹ میلیون تومان به ازای هر نفر برای درمان اعتیاد به مراکز درمانی

قبادی دانا گفت: سازمان بهزیستی در هرسال مبلغ ۹ میلیون تومان به عنوان یارانه به ازای هر نفر به مراکز درمانی اعتیاد پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ۱۸ ماه پیش بود که مدیران کل دفتر اعتیاد بهزیستی از ابتدا تاکنون کارگروهی را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: این کارگروه با هدف جمع‌بندی و تدوین یک طرح مناسب برای کاهش آسیب و درمان اعتیاد تشکیل شد تا نقاط مثبت و منفی در روش‌های درمانی پیشین در حوزه اعتیاد را مورد مطالعه قرار دهد. یک مطالعه تطبیقی صورت گرفت و بر روی کشور‌هایی که شیوع بالایی در حوزه اعتیاد داشتند نیز مطالعاتی انجام شد.

قبادی دانا گفت: در نهایت یک مدل نوین و پیشرو انتخاب شد که پیش‌بینی می‌شود میزان عود اعتیاد کمتر باشد و این مدل ترکیبی از درمان‌های پیشین است و بازتوانی فرد یکی از اهداف این الگو است. تاکید این الگو بر استمرار تاثیر خدمات درمانی است. به مدت یکسال فرد معتاد در مرکز نگهداری می‌شود، ۴ ماه دوره سم زدایی و ۸ ماه آموزش‌های لازم را در حوزه بازتوانی فرا می‌گیرد.

وی گفت: یک تیم درمانی متشکل از پزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی، خانواده فرد معتاد و خود فرد تشکیل می‌شود و برای هر فرد یک نسخه خاص پیشنهاد می‌شود در واقع کیس موردی است و از دارو‌های آگونیست نیز استفاده نمی‌شود چرا که درمان پرهیز مدار است.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: اگر فرد خانواده نداشته باشد، مجموعه، خانواده او می‌شود. اگر خانه نداشته باشد سرپناهی برای او تهیه می‌شود. اگر شده پیش از این شغلی داشته به شغل خود باز می‌گردد و اگر حرفه‌ای نمی‌داند شغلی به او آموزش داده می‌شود.لحظات فرد در مرکز درمانی بیهوده تلف نمی شود همچنین از "گروه‌های همتا" یعنی افرادی که پیش از این اعتیاد داشتند و دیگر مصرف نمی‌کنند نیز بهره گیری شده است.

قبادی دانا ادامه داد: همچنین به برخی از معتادانی که همراه با مصرف مواد دارای اختلال روانی هستند نیز توجه شده و اختلال‌های آن‌ها نیز درمان می‌شود و افرادی که از سوی خانواده طرد شده اند خانواده فراخوانده شده تا بتوانند مجدد با خانواده ارتباط بگیرند.

قبادی دانا با بیان اینکه هزینه‌های درمانی معتادان در این مراکز بالاست، افزود: سازمان بهزیستی در هرسال مبلغ ۹ میلیون تومان به عنوان یارانه به ازای هر نفر به مراکز پرداخت می‌کند و تا سقف ۲۰۰ نفر می‌توانند با کمک هزینه سازمان بهزیستی در این مراکز درمان شوند.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این مراکز مبلغی تعیین شده است، گفت: ۳۰۰ میلیون تومان به هر یک از مراکز برای تجهیز و راه‌اندازی مرکز تخصیص داده شده است و در نهایت یکی  از مراکز به عنوان مرکز نمونه انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اجرای این الگو برای درمان اعتیاد حائز اهمیت است، اگر یک الگوی مناسب باشد، اما به طور صحیح اجرا نشود طرح را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
این 9 میلیونو بدین به خود معتادا خیلی از مشکلات حل میشه
آخرین اخبار