سقوط مکرر جنگنده‌های آمریکا طی دو ماهه گذشته

در دو ماه گذشته در منابع خبری مختلفی خبر از سقوط دست کم ۷ جنگنده آمریکایی ثبت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صبح امروز خبری مبنی بر سقوط یک جنگنده اف-۱۶ در ایالت نیومکزیکوی آمریکا منتشر شده و خبر از مجروح شدن خلبان آن داد.

این حادثه در پایگاه هوایی هالومان رخ داد و پنجمین سقوط جت‌های جنگنده از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) محسوب می‌شود و دومین حادثه‌ای است که در دو هفته گذشته برای هواپیمایی از این دست روی داده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، خلبان این جنگنده توانست پیش از سقوط و برخورد آن به بیرون خود را پرت کرده و جان خودش را نجات دهد؛ البته او دچار جراحت نیز شده است.

البته هنوز جزئیاتی درباره علت این حادثه مطرح نشده، اما این سقوط هم به رویه اخیر سوانح هواپیما‌های نیروی هوایی و دریایی این کشور افزوده شده است.

به همین دلیل اسپوتنیک گزارشی تهیه کرده که در آن نشان می‌دهد در ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده آمریکایی شامل اف ۱۵، اف ۱۸، اف ۲۲ و اف ۳۵ سقوط کرده است.

شش مورد دیگر از این موارد بدین شرح است:

جنگنده اف ۱۶ مدل سی ام آمریکا در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) در پایگاه نیروی هوایی «شا» در کارولینای جنوبی در ماموریتی آموزشی سقوط کرد و خلبانش کشته شد.

جنگنده اف ۱۸ مدل اف در ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) در دریای فیلیپین سقوط کرد، اما دو خلبانش توانستند پیش از سقوط خارج شوند.

جنگنده اف ۱۵ در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) در سواحل دریای شمال سقوط کرد. خلبان این جنگنده جان خود را از دست داده و در نهایت گارد ساحلی انگلیس جسد او را پیدا کرد.

جنگنده اف ۳۵ در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد ماه) در پایگاه هوایی «هیل» در زمان فرود دچار سانحه شد. این حادثه دیگر جنگنده‌ها را نیز از مسیر خود منحرف کرد.

جنگنده اف ۳۵ آمریکا در ۱۹ ماه می (۳۰ اردیبهشت ماه) در پرواز آموزشی سقوط کرد؛ البته خلبان نجات یافت.

جنگنده اف ۲۲ در تاریخ ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت ماه) در ۲۰ کیلومتری پایگاه هوایی «اگلین» در غرب ایالت فلوریدا سقوط کرد. خلبان آن خود را به بیرون پرتاب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایـرانـی وطن پـرست
۲۰:۰۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
آمـریـکـا رو بـه افــول اسـت.
آخرین اخبار