راهبردی‌ترین راه حل برای ساماندهی مرز نوسود رسمی شدن آن است

 معاون فرماندار پاوه گفت:مناطق مرزنشین به دلیل بعد مسافت این مناطق با نقاط داخلی کشور جزء مناطق کم برخوردار بوده ساکنین این مناطق از دیر باز از راه مرز ارتزاق می کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبداله زاده معاون فرماندار پاوه گفت: مناطق مرزنشین به دلیل بعد مسافت این مناطق با نقاط داخلی کشور جزء مناطق کم برخوردار بوده ساکنین این مناطق از دیر باز از راه مرز ارتزاق و گذران معیشت می کردند.

او گفت:اما متاسفانه  مشاهده می‌شود از نقاط بسیار دورتر از شهرستان و استان افرادی به شهر نوسود سرازیر شده که مخاطرات اجتماعی و بهداشتی با توجه به  شیوع گسترده‌ ویروس کرونا در شهرستان برای شهروندان نوسود فراهم کردند.

او افزود: اکثریت قریب به اتفاق مترددین مرزی در شهر و بخش نوسود غیر بومی و فاقد هویت شناخته شده هستندکه این امر می‌تواند مخاطرات مختلف دیگری را برای منطقه فراهم نمایند.

عبداله زاده گفت: راهبردی‌ترین راه حل برای ساماندهی مرز نوسود رسمی شدن مرز و تردد مسافر و تجارت کالا همراه مسافر در پایانه‌ی مرزی و تبادل قانونی کالا است که با فعالیت‌های شبانه روزی فرماندار و مساعدت‌های  استاندار   از طرف ایران این مرز به رسمیت شناخته شده است و ما هم اکنون منتظر آن هستیم تا طرف عراقی نیز این در این خصوص اقدام نماید.

معاون فرماندار پاوه هم چنین افزود: به منظور نظامند نمودن وضعیت مبادلات مرزی و انتفاع مردم مناطق مرزی شهرستان در حال ساماندهی کارت‌های مرزنشینان هستیم که امیدواریم بزودی شرایطی پیش آید تا مرزداران غیور منطقه از تبادلات مرزی بهره‌مند گردند.

عبداله زاده در پایان گفت: با توجه به افزایش ورود جمعیت غیر بومی به  نوسود و افزایش امکان شیوع ناگهانی کرونا در این بخش ضروری می‌نماید در اسرع وقت جلسه‌ کرونای شهرستان در این شهر مرزی تشکیل شده تا در صورت نیاز تدابیر لازم اتخاذ گردند. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار