ترامپ چین را مسئول مخفی کردن کرونا دانست

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای ضد چینی خود درباره منشا کرونا بار دیگر گفت چین را مسئول مخفی کردن ویروس کرونا می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ با تکرار ادعاهای خود درباره چین مبنی بر چینی بودن منشا کرونا اعلام کرد چین را مسئول مخفی کردن ویروس کرونا و انداختن آن به جان جهان دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تشدید موضع سرسختانه خود علیه چین روز سه شنبه گفت یک مصوبه و یک دستور اجرایی را برای بازخواست از چین بر سر قانون امنیت ملی تحمیلی علیه هنگ کنگ که وی آن را «ظالمانه» خواند امضا کرده است.

این مصوبه را کنگره آمریکا برای مجازات بانک‌هایی تصویب کرده بود که با مقامات چینی مجری قانون جدید امنیت ملی دولت چین در هنگ کنگ داد و ستد دارند. روز سه شنبه ضرب الاجل امضای این مصوبه بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز پیش از این در همین رابطه گزارش داد، دونالد ترامپ بار دیگر از چین به دلیل اقداماتش درباره هنگ کنگ انتقاد کرد.

ترامپ گفت: «چین آزادی مردم هنگ کنگ را سلب کرده است و به همین دلیل این کشور را مجازات خواهیم کرد. همچنین از این پس با هنگ کنگ همانند اراضی چین برخورد می‌کنیم.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ولا ی حرف راست تو کل عمرش زد همینه چین لعنتی بایس همه پروازهای ورودی وخروجیش ب کل دنیا ممنوع میکرد بایس میگفت ک همه گیری .. خودش ساختش باهاش دنیا رو هم نابود کرده
آخرین اخبار