استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مؤثر در قطع زنجیره انتقال کرونا

استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی سه عامل مهم و مؤثر در قطع زنجیره انتقال کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، سه عامل اصلی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.

او افزود: با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ یک بیماری نوپدید است، هر روزه اطلاعات کادر بهداشت و درمان و محققان نسبت به مقابله با این بیماری کامل‌تر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: اگر در ابتدا به دلیل شناخت ناکافی از کرونا ویروس توصیه این بود که تنها کادر درمان از ماسک استفاده کنند، اما امروزه استفاده از ماسک یک الزام است، اما این الزام به تنهایی کافی نیست.

او با اشاره به اینکه استفاده از ماسک به تنهایی می‌تواند حدود ۵۰ درصد از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کند ادامه داد:، اما اقدامات و تمهیداتی در کنار زدن ماسک باید صورت گیرد.

جزایری گفت: سه بحث کلیدی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا وجود دارد، این سه فاکتور اساسی استفاده از ماسک، دوم شستشوی مرتب و ضدعفونی کردن دست‌ها و سوم فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات هستند.

او افزود: فاصله گذاری اجتماعی بحث بسیار مهمی است، در محیط‌های بسته باید حتماً بین افراد دو متر و در فضا‌های باز یک الی ۱.۵ متر فاصله وجود داشته باشد.

جزایری اضافه کرد: رعایت سه محور اصلی و کلیدی ذکر شده با یکدیگر حدود ۹۵ تا ۹۷ درصد در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا مؤثر است.

او ادامه داد: خوشبختانه با محدودیت‌های ویژه‌ای که حدود ۱۰ روز است در چهارمحال و بختیاری اعمال شده، طی دو روز گذشته شاهدیم که بار ورودی به بیمارستان‌ها مخصوصاً موارد بستری به شدت کاهش پیدا کرده است و انتظار می‌رود با همراهی و همدلی مردم بتوانیم شاخص بازتولید یا سرایت بیماری را در جامعه کم کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.