اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مرتع داری

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران گفت:با اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های مرتع داری در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مراتع شهرستان چالدران با اشاره به اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مرتع داری گفت:این میزان اعتبار با هدف احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از خطرات ناشی از سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی اختصاص یافته است.

 پیام با بیان اینکه طرح‌های مرتع داری در حوزه‌های آب ریز روستا‌های سعدل، حراملو و کلیساکندی اجرا خواهد شد افزود: به زودی نیز کار‌های اجرایی طرح‌های مرتع داری در مناطق یاد شده آغاز خواهد شد.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران  از اجرای طرح کاشت گیاهان دارویی، نهالستان‌های سردسیری با کاشت انواع نهال متناسب با آب و هوای منطقه در شهرستان چالدران خبر داد وگفت: در جهت تحقق این برنامه‌های رو به توسعه شهرستان، نیازمند واگذاری ۲ هزار هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به بنیاد علوی می‌باشد.

یوسف زاده معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار چالدران نیز در این جلسه از اقدامات بسیار خوب و زیر بنایی بنیاد علوی در چالدران تقدیر کرد و گفت: این بنیاد توانسته در مدت حضور خود در شهرستان چالدران اقدامات خوبی در جهت عمران و آبادانی انجام دهد.

 قربانی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران نیز در این جلسه گفت: شهرستان چالدران دارای ۱۶۸ هزار هکتار مراتع سرسبز ییلاقی و روستایی است که باید در جهت جلوگیری از تخریب این مراتع، سایر ادارات نیز همچون بنیاد علوی همکاری و تعامل با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.