معاون اداره‌كل آموزش و پرورش تهران مطرح کرد؛

فقدان ساز و کار‌های مناسب برای آموزش در دوران کرونا

دواری گفت: سازوکار‌های مناسبی برای دسترسی همگانی و عادلانه دانش آموزان به فرصت‌های آموزشی در دوران کرونا وجود نداشت.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نادیا دواری، معاون اداره‌كل آموزش و پرورش تهران در برنامه گفت‌وگوی علمی رادیو به اثرات شیوع کرونا بر دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا یک واقعیت جهانی است و بر تمام جوانب زندگی مردم اثر گذاشت و طبیعتا آموزش و پرورش نیز از آن مستثنی نبود.

او با بیان اینکه پس از کرونا معلمان آموزش را از طریق فضای مجازی ارائه دادند، گفت: جریان آموزش و تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی کشور متوقف نشد و آموزش استمرار پیدا کرد. این اقدام باید موضوع مدرسه محوری را بیشتر از گذشته مورد توجه مسئولان قرار می‌داد تا اختیارات بیشتری به مدارس به خصوص در مورد اجرای برنامه درس ملی داده شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ۷ تهران درباره چالش‌های آموزش مجازی تصریح کرد: مسائلی همچون میزان دسترسی به اینترنت و بهره‌گیری از این فضا یکی از چالش‌های اصلی است. همچنین سیاست‌های کلان کشور در حوزه اینترنت برای آموزش نیز مسئله دیگری است که مورد توجه قرار گرفته است.

دواری با اشاره به دغدغه خانواده‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: ساز و کار‌های مناسبی را برای اینکه مطمئن شویم آموزش به صورت عادلانه برای همه بچه‌ها و در همه نقاط کشور فراهم شود، ایجاد نکرده‌ایم و مهم آن است که کیفیت آموزش بر اساس شاخص‌ها تضمین شود.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش تهران درباره سال تحصیلی جدید تاکید کرد: باید خیلی دقیق و حساب شده آماده شرایط جدید باشیم و در این مسیر باید گوش به زنگ تصمیمات و مصوبات ستاد ملی کرونا باشیم، زیرا رعایت اصول بهداشتی مهمترین دغدغه کشور، به خصوص برای دانش آموزان است؛ با این پیش فرض‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی داریم.

او یادآوری کرد: در دوره امتحانات خرداد، تلاش شد محیط مناسبی برای دانش آموزان ایجاد شود، تا در هنگام امتحان نهایی از نظر پروتکل‌های بهداشتی در شرایط بهداشتی قرار گیرند. در این امتحانات مراقبان بهداشت حضور پیدا کردند و از وسایل و ابزار‌هایی همچون تب سنج و مواد ضد عفونی کننده استفاده شد.

شرکای آموزش و پرورش از وظیفه خود  سر باز زدند

دواری با بیان اینکه یکی از مشکلات همیشگی آموزش و پرورش این بوده که شرکای این نهاد، از انجام وظایف خود سر باز زده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش دست تنها است در حالی که انتظار می‌رود به عنوان یک مسئله ملی، برای تضمین فرزندان و دانش آموزان، نهاد‌های دیگر نیز حضور پیدا کنند و به این مسئله توجه داشته باشند.

او تاکید کرد: مراکز بهداشتی که مرتبط با وزارت بهداشت هستند؛ باید حضور پیدا کنند و شاخص‌هایی که متناسب با اصول بهداشتی هستند را رعایت کنند، زیرا شاخص سلامت بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار