۷۷۲ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون بیش از ۷۷۲ هزار نفر در استان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمیدرضا قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون ۷۷۲ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از ۲۴۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از ۳۹۹ هزار نفر بیمه شده تبعی هستند.

او تعداد افرادی که از خدمات مستمری تامین اجتماعی استفاده می‌کنند را بیش از ۱۲۴ هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت بیمه شدگان اصلی در استان داشت و افزود: از ۲۴۸ هزار بیمه شده اصلی که داریم ۱۴۲ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

قاسمی تعداد بیمه شدگان در بخش مشاغل آزاد را بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر، رانندگان بیمه شده را ۳۱ هزار نفر و کارگران ساختمانی بیمه شده را نیز بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر هم بیمه شده اختیاری در استان داریم.

او افزود: در استان کرمانشاه ۶۶۵۷ بافنده و ۶۵۳ خادم مسجد نیز تحت پوش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

قاسمی تعداد افرادی که از خدمات بیمه بیکاری تامین اجتماعی در استان استفاده می‌کنند را نیز ۳۷۴۷ نفر عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه از خدماتی که طی چند سال اخیر برای افراد فراهم شده هم یاد کرد و گفت: نمونه این امر بیمه زنان خانه‌دار و دختران مجرد است که در این بخش نیز ۴۷۰۰ نفر تحت پوشش داریم.

او با بیان اینکه هم اکنون تعداد شعب تامین اجتماعی در استان ۱۸ شعبه است، افزود: هفت کارگزاری هم در سطح استان به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه خدمات دارند.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه،گفت: تلاش شده بخش قابل توجهی از خدمات تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری به افراد تحت پوشش ارائه شود تا نیازی به مراجعه افراد به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری‌ها نباشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.