سلب رأی اعتماد حزب النهضه از دولت تونس

مجلس شورای جنبش النهضه تونس رای اعتماد خود را از دولت «الیاس الفخفاخ» سلب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، مجلس شورای جنبش النهضه تونس صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که رأی اعتماد خود را از دولت الیاس الفخفاخ، نخست وزیر تونس سلب می‌کند.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که راشد الغنوشی، رئیس جنبش را مسئول پیگیری اجرای این گزینه با مشورت با احزاب فراکسیون‌ها و نمایندگان پارلمان انتخاب کرده است.

در این راستا، عماد الخمیری، سخنگوی مجلس شورای النهضه در گفت‌وگویی با رادیو شمس اف ام افزود: این گزینه پاسخی به بیانیه دولت مبنی بر سلب اعتماد از وزرای حزب النهضه نیست بلکه در راستای منافع عالی کشور و در چارچوب گزینه‌های قانون اساسی است.

او گفت: این گزینه را با نمایندگان و سایر فراکسیون‌ها در پارلمان دنبال می‌کنیم تا به یک دولت جایگزین بر اساس قانون اساسی دست یابیم.

سخنگوی مجلس شورای جنبش النهضه افزود: کشور مدتی است با شک تعارض منافع عالی کشور با نخست وزیر به سر می‌برد.

این اقدام جنبش النهضه ممکن است بحران سیاسی در تونس را در میان نزاع با شخص نخست وزیر بیشتر کند.

نخست‌وزیر تونس دیروز (سه‌شنبه) از ایجاد اصلاحاتی در کابینه در روز‌های آینده خبر داد و گفت: ما متناسب با منافع عالی کشور طی روز‌های آتی اقدام به ایجاد اصلاحاتی در کابینه خواهیم کرد.

او همچنین موضع جنبش النهضه در انتقاد از عملکرد دولت این کشور را نشانه شانه خالی کردن این جنبش از مسئولیت خود به عنوان یکی از عناصر ائتلاف حکومتی در تونس دانست.

این در حالی است که دولت تونس به رهبری الیاس الفخفاخ با بن‌بست واقعی روبه‌رو شده است و کارشناسان درباره سقوط قریب الوقوع این دولت هشدار می‌دهند.

حزب النهضه که دارای ۵۴ کرسی در پارلمان تونس است برای تصویب سلب رأی اعتماد از دولت به موافقت احزاب همپیمان خود از جمله ائتلاف الکرامه و حزب قلب تونس و جمع آوری حداقل ۱۰۹ رأی نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار