دستگیری هکر اخاذ اینستاگرامی در عملیات پلیس اراک

پلیس اراک هکر اخاذ از طریق انتشار تصاویر خصوصی کاربران اینستا گرام را دستگیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با فریب افراد از طریق دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام و انتشار تصاویر خصوصی کاربران اقدام به اخاذی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ آنقی افزود: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه شکوائیه‌ای به این پلیس اذعان داشت فرد یا افرادی با دسترسی غیرمجاز به صفحه شخصی اش، او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده اند و با اقدام به اخاذی مشکلات زیادی برای این شهروند و خانواده اش ایجاد کرده اند.

او اضافه کرد: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت و در تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در محل سکونتش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به دسترسی غیرمجاز به صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به خصوص دختران جوان و اخاذی از آنان بیان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

او با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز در فضای مجازی طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران هستند، ادامه داد: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزار‌ها کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آن‌ها می‌نمایند.

سرهنگ آنقی از کاربران خواست از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.