تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی در جهرم

بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان مرداد ماه امسال در شهرستان جهرم تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مهدی شفیعیان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: در ایام کرونا با اعمال معافیت‌های مالیاتی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و بخشودگی جرایم مالیاتی در کنار واحد‌های تولیدی و فعالان صنفی شهرستان باشیم.

او، بیان کرد: برای تحقق این امر مهم ضروری است مشکلات فعالان حوزه تولید در شهرستان جهرم از سوی دستگاه‌های متولی برطرف شود.

شفیعیان، با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا از اواخر پارسال تا کنون، تصریح کرد: عملکرد اصنافی که برای سلامت مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند قابل تقدیر است و با توجه به وضعیت قرمز شهرستان جهرم، مسئول هر واحد صنفی باید در زمینه ترغیب همگان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، با نصب پیام‌هایی در محل ورودی کسب خود، نقش تاثیرگذاری را در این زمینه ایفا کند.

فعالان اقتصادی از فرصت بخشودگی جرایم مالیاتی استفاده کنند

سعید موحد رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جهرم ادامه داد: مردادماه امسال آخرین فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده است که برای استفاده از بخشنامه بخشودگی، مراجعه حضوری به اداره امور مالیاتی جهرم لازم است.

او، با تاکید بر زمان تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، افزود: امسال بنا به تصمیم سازمان کل امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی افزایش یافته است و صاحبان مشاغل به جای پایان خردادماه هر سال تا پایان مرداد ۹۹ و اشخاص حقوقی به جای تیرماه تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم کنند.

موحد اضافه کرد: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با صدور بخشنامه‌ای، مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی را از اسفندماه پارسال  تا پایان مردادماه امسال تمدید کرد.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جهرم اظهار کرد: در سال‌های آتی دیگر شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود، بنابراین فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کنند.

او، تاکید کرد: مواردی از تکالیف مالیاتی مقرر که تمدید و به طور رسمی از سوی سازمان امور مالیاتی بخشنامه شد شامل، تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات زمستان سال ۹۸ تا ۱۵ تیر ۹۹، تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات بهار سال ۹۹ تا ۱۵ مهر ماه امسال و تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۹۸ صاحبان مشاغل، تا ۳۱ مرداد ۹۹ است.

موحد گفت: تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد ۹۸ صاحبان املاک اجاری تا ۳۱ شهریور ۹۹، تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد منتهی به اسفند ۹۸ اشخاص حقوقی، تا ۳۱ شهریور ۹۹ و تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده در بهار ۹۹، تا ۱۵ شهریور ۹۹ است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار