هشدار هواشناسی درباره بارش باران تابستانی در استان اصفهان

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و احتمال بارش باران تابستانی در مناطق شمال، شرق، مرکز و غرب استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فاطمه زهرا سیدان رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی ناپایدار در سطح استان اصفهان است بر این اساس در سه روز آینده به ویژه ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه وزش باد شدید در مناطق شرقی، شمالی و مرکز استان به وقوع گرد و خاک محلی منجر می‌شود، افزود: بارش باران تابستانی از بعد از ظهر امروز و روز پنج شنبه در برخی مناطق به ویژه نواحی شمالی، غربی و حتی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ناپایداری‌های جوی، وزش باد همراه با گرد و خاک و رگبار باران و رعد و برق از بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ تیر تا پایان روز پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹ بسیاری از مناطق به ویژه نواحی شرق، شمال، غرب و مرکز استان اصفهان را فرامی گیرد.

با فعالیت این سامانه ناپایدار احتمال شکستن درختان فرسود، کاهش کیفیت هوا، دید افقی، اختلال در تردد محور‌های جاده‌ای در مناطق درگیر باد و گرد و خاک شمال و شرق استان و همچنین جاری شدن روان آب موقتی در مناطق تحت تأثیر بارش باران و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در خصوص بارش‌های تابستانی ضروری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار