تعطیلی سالن‌های آرایشی زنانه امری کاملا مجاب و عقلانی است

کارشناس مسئول بهداشت تبریز گفت: تمام پلمپ‌ها قانونی بوده است و اگر مرکز بهداشت تبریز مجوزی در خصوص پلمپ مکانی را نداشته باشد، به هیچ وجه از لحاظ قانونی مجاز به پلمپ نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رضا رضایی کارشناس مسئول بهداشت تبریز گفت: تمام پلمپ‌ها قانونی بوده است و اگر مرکز بهداشت تبریز مجوزی در خصوص پلمپ مکانی را نداشته باشد، به هیچ وجه از لحاظ قانونی مجاز به پلمپ نخواهد بود.

او افزود: در جلسه‌ای که اخیرا با ستاد مبارزه با کرونای استان داشتیم، بعد از بررسی‌های فراوان، مقرر شد که سالن‌های آرایشی زنانه به دلیل اینکه مکان مناسبی برای انتقال ویروس کرونا هستند، فعلا تعطیل شوند.

کارشناس مسئول بهداشت تبریز ادامه داد: با توجه به اینکه میزان شیوع ویروس کرونا در تبریز از حالت هشدار رد شده است و در وضعیت قرمز قرار دارد، تعطیلی سالن‌های آرایشی زنانه امری کاملا مجاب و عقلانی است.

رضایی افزود: ما علاوه بر سالن‌های آرایشی زنانه، اکثریت قلیان سراها، استخر‌های سرپوشیده و هر جایی که احتمال انتقال ویروس کرونا در آن بالا باشد، را نیز تعطیل کرده ایم.

او با اشاره به اینکه ما مسئول سلامت مردم هستیم، ادامه داد: سلامتی مردم برای ما در اولویت اول اهمیت قرار دارد و موظف هستیم هر کجا که کوچکترین خطری سلامتی مردم را تهدید کند، رسیدگی کنیم؛ و اگر اقدام به تعطیلی صنفی می‌کنیم فقط به خاطر سلامتی مردم و طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا است.

او به اعتراضات برخی مدیران سالن‌های آرایشی زنانه به پلمپ شدن سالن‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: برخی مدیران سالن‌ها در مقابل پلمپ شدن سالن هایشان به شدت مقاومت می‌کردند تا آنجا که مامورین ما بدون انجام وظایفشان مجبور به ترک محل شدند، که آن‌ها را نیز به سازمان نظارت بر اماکن عمومی تحویل دادیم.

او افزود: اما بقیه مدیران که به صورت مسالمت آمیز از ما درخواست رفع پلمپ را داشتند، پلمپ‌های آنان برداشته شد؛ ولی فعلا حق بهره برداری از سالن‌های خود را ندارند، تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونای استان در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

این کارشناس مسئول بهداشت، در خصوص نحوه پلمپ آرایشگاه‌های زنانه که در منازل مسکونی فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه تعداد این آرایشگاه‌ها از سالن‌های آرایشی دارای مجوز نیز بیشتر است و تنها راه مطلع شدن ما از فعالیت این گونه آرایشگاه ها، شکایات مردمی است که بعد از اخذ مجوز از پلیس آگاهی اقدام می‌کنیم.

او در ادامه پلمپ‌های انجام شده روز گذشته را فقط مختص سالن‌های آرایشی زنانه دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص سالن‌های آرایشی مردانه، در صورتی که ببینیم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، اقدام به پلمپ می‌کنیم.

او در آخر تعداد بازرسین اداره بهداشت در سطح شهر تبریز را ۱۲۶ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: همه این افراد هدف مشترکی دارند و آن حفظ سلامتی مردم است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۸:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
زورگویی عاقبت نداره