مصر: پرونده سد «النضهه» را مجددا به شورای امنیت می‌بریم

مقامات مصری اعلام کردند که پرونده سد «النضهه» را مجددا در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک منبع رسمی در مصر، پس از آن که مذاکرات قاهره و خارطوم با آدیس‌آبابا حول موضوع سد «النهضه» به بن‌بست خورده، اعلام کرده که قصد دارد تا موضوع را مجددا در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

یک منبع مطلع مصری در گفت‌وگو با به روزنامه مصری «الشوروق» اعلام کرد که قاهره احتمالا درخواست جلسه جدیدی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح  و شکایت خود را مجددا از اتیوپی ابراز کند. انتظار می‌رود که طی روزهای آتی، فرانسه یا آلمان درخواست برگزاری نشستی حول موضوع مذکور را ارائه دهند.

این منبع همچنین این را هم گفت که: «مصر پس از پایان ۱۱ روز مذاکره بدون نتیجه، در حال رایزنی برای برگزاری نشست سران آفریقایی است تا در آن موضوع مورد مناقشه مطرح شود».

 سلیسیا بکلی وزیر آب و آبیاری اتیوپی، روز چهارشنبه از آغاز پر شدن سد النضهه خبر داد. در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، وی در پاسخ به سوالی در رابطه با صحت عکس‌های منتشر شده از سوی برخی سایت‌ها در خصوص آب‌گیری سد «النضهه»، افزود: «روند آب‌گیری سد به طور عادی پیش می‌رود».

مصر از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد که برای جلوگیری از انجام اقدامات یکجانبه اتیوپی اقدامی را در دستور کار قرار دهد. اتیوپی اصرار دارد که سد «النضهه» را در مدت زمان سه سال کاملا آب‌گیری کند، از سوی دیگر سران قاهره و خارطوم که کشورهایشان در مسیر رود نیل قرار دارند، تاکید کردند که آب‌گیری تمام این سد در مدت زمان سه سال برای آن‌ها مشکل‌آفرین خواهد بود. این دو کشور می‌خواهند که آب‌گیری سد النضهه در مدت زمان طولانی‌تری انجام شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار