پتانسیل بالای بازارچه بانوی مهر و فرهنگسرا‌ها برای اشتغال بانوان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فرهنگسرا‌ها پتانسیل بالایی برای اشتغال بانوان، فرهنگسازی و آموزش دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سونیا اندیش نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز  در جلسه مشترک شهرداری منطقه ۷ با سازمان‌های مردم نهاد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و اداره کل سلامت و امور اجتماعی در محل شهرداری منطقه به بررسی شرایط جامعه کنونی، اشتغال بانوان، توانمندسازی آنان، نقش سازمان‌های مردم نهاد در این راستا و پتانسل و ظرفیت‌های شهرداری منطقه هفت با وجود بازارچه بانوی مهر و فرهنگسرا‌ها پرداخت.

او با اشاره به مسائل زندگی شهری، اجتماعی و زیست محیطی، تغییر نیاز‌های فردی باتوجه به پیچیدگی‌های زندگی امروزی، مسائل جدید دنیای کنونی و تفاوت و شکاف نسل‌ها گفت: با وجود این تغییرات هویت‌های فردی دچار مشکلات فراوان شده و تفاوت عمده مشکلات شهری را بوجود آورده که ضروریست با توجه به موقعیت و ضرورت‌های این برهه از زمان مدیریت‌های شهری نیز دچار تغییر و تحول شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز   در این میان بر نقش سازمان‌های مردم نهاد و ضرورت همکاری و هم افزایی نیرو‌های مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازو‌های نهاد‌های دولتی و غیر دولتی بوده و ضروریست از توان آن‌ها به بهترین نحو بهره برد.

اندیش با بیان اینکه تعاملی که از بطن مردم شکل گیرد و نهاد‌های حاکمیتی به عنوان ناظر حضور داشته باشند، بی شک سرمنشا اقدامات موثری می‌شود، یادآور شد: تبریز همواره در طول تاریخ شاهد حضور موثر نهاد‌های مردمی در مدیریت و مشارکت مسائل اجتماعی بوده و صندوق مستمندان یکی از نمونه‌های موفق آن است.

او حرفه آموزی و توانمند سازی را نخستین قدم برای پیشگیری از معضلات اجتماعی دانست و تاکید کرد: مشکلات اقتصادی عامل مشکلات روانی و اجتماعی است و در این میان مشکلات بانوان حادتر و حساس‌تر جلوه می‌کند که نیازمند دقت و اقدامات کارشناسی‌تر است.

او بر ضرورت توزیع ثروت در تمامی نقاط شهر و برای تمامی اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از اتفاقات مهمی که در شورای سال جاری رقم خورد اختصاص ردیف بودجه اختصاصی برای بانوان با محوریت توانمند سازی زنان بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بازارچه بانوی مهر و فرهنگسرا‌های شهرداری منطقه هفت را فضای بسیار خوبی برای اشتغالزایی بانوان عنوان کرد که دارای فضای امن و سالمی هستند و در ادامه گفت: گرچه به عقیده برخی فرهنگسرا‌ها فضای اضافی برای شهر بوده و فرزند ناتنی شهرداری محسوب می‌شوند، اما واقعیت این است که فضای آموزشی و فرهنگی در تمام دنیا جزو زیرساخت‌های اجتماعی بوده و نتایج سرمایه گذاری‌ها در این راستا در طول زمان حاصل می‌شود و انتظار درآمدزایی از این حوزه نمی‌رود.

او با تاکید بر اینکه از سازمان‌های مردم نهاد انتظار می‌رود با ارائه برنامه در حوزه اشتغال بانوان وارد عرصه شوند، گفت: شهرداری بستر لازم برای فعالیت‌های نهاد‌های مردمی را با اختصاص مکان، فرصت تبلیغات و ایجاد نمایشگاه‌های مجازی فراهم خواهد اورد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.