ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

امام جمعه شهرکرد گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش امنیت در جامعه راهکاری برای مقابله با مسائل ضدفرهنگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرهنگ سازی، توسعه مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش امنیت در جامعه به عنوان راهکار برای مقابله با مسائل ضدفرهنگی اظهار داشت: تعطیلی مکان‌های فرهنگی و اماکن زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

او با اشاره به وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی به خصوص بدحجابی و بی حجابی در سطح شهر‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی گفت: گسترش و عادی سازی بدحجابی و بی حجابی از حربه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران است.


بیشتر بخوانید


نکونام افزود: برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله بی توجهی به حجاب و عفاف، بی حجابی و بدحجابی، آسیب‌های اجتماعی در حوزه گردشگری از جمله بداخلاقی در این حوزه و گسترش مواد مخدر و وضعیت موجود در پارک‌ها و فضا‌های گردشگری در استان گسترش پیدا کرده است که رسیدگی به این امر یک عزم جهادی را می‌طلبد.

او اضافه کرد: رسیدگی و توجه به این مسائل و آسیب‌ها به عنوان دغدغه تمام افراد جامعه است که دل مؤمنان، انقلابیون و خانواده شهدا را دردمند کرده است.

نکونام ادامه داد: توسعه و ترویج بی حجابی، بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه علاوه بر تخریب چهره انقلابی و گردشگری استان، به نظام نیز ضربه می‌زند.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی از سوی دشمن، برای ضربه زدن به نظام است و همه در جامعه اسلامی برای برخورد با فساد، بی بندوباری، بدحجابی و بی‌حجابی مسئول هستند.

او گفت: باید با نظارت دقیق و با جدیت تمام در مقابل این دسیسه‌ها ایستاد تا انقلاب و نظام اسلامی با آسیب و مشکل مواجه نشود.

نکونام با انتقاد از وضعیت پوشش زنان و جوانان در جامعه گفت: باید برای مقابله با بدپوششی در استان با همکاری دستگاه‌های متولی برای طراحی و تولید لباس مناسب برنامه ریزی انجام شود تا جلوی این بدپوششی‌ها را گرفت.

او اضافه کرد: کمبود لباس مناسب با جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی در سطح جامعه مشهود است و باید در این زمینه تولیدگران فعال شوند و متولیان امر در این خصوص تلاش کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار