روحانیون مستقر در روستاها،خطرات کرونا را در دورهمی و مراسم ها به مردم گوشزد کنند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به کرونا در مناطق روستایی، روحانیون باید این هشدار و آگاهی را به مردم بدهند تا از حضور در مراسم عروسی، ختم و دورهمی‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام سلم آبادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا در استان، هر روز افزایش می‌یابد و اگر آسیبی به روستا‌های محروم و مرزی برسد، با یک چالش جدی مواجه خواهیم شد.

او با اشاره به فعالیت دو هزار روحانی مستقر، محلی، طرح هجرت و ائمه جماعات در مناطق روستایی استان افزود: در روستا‌هایی که روحانی مستقر است، هیچ مراسم عروسی و عزا برگزار نمی‌شود و نماز جماعت هم با حضور حداقل ۱۰ تا ۲۰ نفر و با رعایت فاصله برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:خیلی از روستا‌های خراسان جنوبی به مواد بهداشتی و ماسک دسترسی ندارند که از خیران و گروه‌های جهادی می‌خواهیم در این زمینه، اقشار آسیب پذیر و نیازمند را کمک کنند.

پیشگیری؛ بهترین واکسن کرونا

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم در این نشست گفت: در شرایطی که خبر‌های مبنی بر کشف واکسن کرونا، اعتبار علمی ندارد و معتبر نیست، رعایت بهداشت فردی، ماسک زدن و کاهش تردد‌های غیر ضرور می‌تواند تنها راه پیشگیری از همه گیری کرونا باشد.

نبی زاده از رسانه‌ها خواست با حساسیت بیشتری، جامعه را نسبت به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خطرات کرونا آگاه کنند تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

او بیان کرد: با توجه وضعیت هشداری کرونا در خراسان جنوبی، نیاز است پویش‌های اهدای ماسک و سبک زندگی کرونا، در بستر فضای مجازی شکل بگیرند و از ظرفیت کانون‌های مساجد هم برای آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک بهره گرفته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.