حذف «فلسطین» از نقشه گوگل و اَپل بار دیگر خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت

اقدام دو شرکت آمریکایی گوگل و اَپل در حذف فلسطین از نقشه جهانی، خشم برخی کاربران فضای مجازی را بار دیگر برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اقدام دو شرکت آمریکایی گوگل و اَپل در حذف فلسطین از نقشه جهانی، خشم برخی کاربران فضای مجازی را بار دیگر برانگیخت به طوریکه موضوع درخواست کاربران از این دو شرکت برای بازگرداندن فلسطین به نقشه جهانی در توییتر، تِرند شد.

طبق گزارش «گاردین»، در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار موجی علیه اقدام گوگل در حذف نام «فلسطین» از روی نقشه جهانی در فضای مجازی به راه افتاد و گوگل در آنجا تایید کرد که هرگز نام فلسطین در نقشه وجود نداشته که بخواهد حذف شود.

در گزارش ۲۰۱۶ گاردین نوشته شده بود، وقتی در نقشه گوگل کلمه «فلسطین» را جست‌وجو می‌کنید یک طرح کلی را نشان می‌دهد، اما در حالیکه نامی از فلسطین به چشم نمی‌خورد، نام رژیم اسرائیل در نقشه گوگل دیده می‌شود.

در آن زمان یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به خشم کاربران در فضای مجازی گفت: «هرگز برچسب «فلسطین» در نقشه گوگل وجود نداشته است با این حال، ما باگی (مشکل فنی) را کشف کرده‌ایم که برچسب‌های «کرانه باختری» و «نوار غزه» حذف شده است. در تلاش هستیم که این برچسب‌ها به این محدوده بازگردانده شود».

با گذشت چهار سال از این رخداد، بار دیگر موجی در شبکه اجتماعی «توییتر» به راه افتاده و کاربران توییتر با انتشار تصاویری از جستجوی «فلسطین» در نقشه گوگل و عدم نمایش فلسطین، با انتقاد از دو شرکت آمریکایی گوگل و اَپل از فلسطین حمایت کردند.

کاربران در فضای توییتر با هشتگ #FreePalestine (فلسطین را آزاد کنید) و #standwithpalestine (در کنار فلسطین بایستید) از فلسطینیان حمایت کردند و به انتقاد از این اقدام گوگل و شرکت اَپل پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اونی که حذف خواهد شد اسرائیل خودش است
Canada
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
نمیتوانی تاریخ یک ملت را پاک کنی و
باعث جری شدن اش برای مبارزه با اشتغال
سرزمین هایشون میشوید
آخرین اخبار