واگذاری منطقه گردشگری بندرحماد دیلم تکذیب شد

معاون فرماندار دیلم گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری منطقه نمونه گردشگری بندرحماد کذب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به تازگی در فضای مجازی شهرستان دیلم مطلبی با مضمون واگذاری مشکوک بندرحماد به عنوان منطقه منحصربفرد گردشگری به افزاد خاص منتشر یافته و اشاره شده در این زمینه معاون استاندار بوشهر نشستی در فرمانداری برگزار خواهد کرد.

محمد طاهری معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار دیلم  در این باره بیان کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی و محلی شهرستان مبنی بر واگذاری منطقه نمونه گردشگری بندرحماد موجب تشویش اذهان عمومی مردم شده که واقعیت ندارد و ضمن تکذیب مطلب یادشده با نویسنده یا نویسندگان و همچنین انتشاردهندگان در چارچوب قانونی برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: نبایدمنافع عمومی مردم را با غرض ورزی و انتشار اخبار کذب و به دور از واقعیت و تنگ نظری‌های سیاسی به لحاظ نداشتن اطلاعات کافی در خصوص هرموضوعی از جمله سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری بندرحماد از بین ببریم. باید پیش از انتشار هر مطلبی صحت و سقم آن را بررسی کرد تا خدای ناکرده موجب تشویش و تحریک بی دلیل و غیرواقعی افکار عمومی مردم نشود.

معاون فرماندار دیلم افزود: مطالعات جامع طرح منطقه نمونه گردشگری بندرحماد در دو نوبت و در دولت قبل و تدبیر و امید تهیه شد و سرمایه گذاری در محدوده آن منطقه و اراضی پیرامونی آن که ۹۲۷ هکتار است از طریق چارچوب قانونی با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه‌های اصلی و کلی دولت و مورد تاکید مقام معظم رهبری در چارچوب ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان است.

طاهری عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در این منطقه نمونه گردشگری تا حدودی سرمایه گذاری کرده و راه دسترسی آن به طول حدود ۳ کیلومتر آسفالت شده است.

او افزود: هر برنامه‌ای که در آینده مد نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای مناطق نمونه گردشگری استان از جمله حماد باشد به طور حتم با محوریت قانون و تشریفات قانونی، اطلاع رسانی عمومی و با نظارت و مشورت نهاد‌های نظارتی و بازرسی انجام خواهد شد.

معاون فرماندار دیلم گفت: هر اقدامی بی شک با در نظر گرفتن منافع عموم مردم صورت خواهد پذیرفت و اولویت با مردم بومی شهرستان و استان خواهد بود.

طاهری بیان کرد: در شرایط کنونی تنگنا‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت و یا ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در چارچوب قانونی به لحاظ عقلی و قانونی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش بهره وری و تولید می‌تواند بسیار منطقی باشد.

او عنوان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی با اولویت سرمایه گذاران توانمند و بومی هرمنطقه به شرط اهلیت و داشتن شرایط مناسب سرمایه گذاری از اولویت‌های مدیران ارشد دولت در استان و شهرستان است.

شهرستان گردشگری دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.