تولید محصول زراعی در استان کرمانشاه به بیش از ۴ میلیون تن رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: میزان تولیدات زراعی در استان کرمانشاه در هفت سال اخیر با بیش از ۲۵ درصد افزایش به چهار میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۷ تن رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: میزان تولیدات زراعی این استان در سال ۱۳۹۲، حدود سه میلیون و ۲۱۹ هزار ۱۳۹ تن بود که با بسترسازی‌ها و اقدامات انجام شده در معاونت بهبود تولیدات زراعی سازمان جهاد کشاورزی و حمایت‌های دولت خدمتگزار، تولیدات زراعی استان اکنون بابیش از ۲۵ درصد افزایش یعنی ۸۲۲ هزار و ۲۲۸ تن به چهار میلیون ۴۱۳ هزار ۶۷ تن رسیده است.

نوربخش حاتمی افزود: در هفت سال اخیر میزان افزایش تولید گندم در استان کرمانشاه ۱۵۷ هزار تن، جو ۹۴ هزار و ۴۰۰ تن، نخود ۷۵ هزار و ۱۶۹ تن، چغندر قند پاییزه ۲۰ هزار و ۳۸۴ تن، چغندرقند بهاره ۲۴۲ هزار و ۴۰۰تن، سیب زمینی ۲۳۴ هزار و ۵۷۵ تن، پیاز ۹۵ هزار و ۱۹۰ تن، گوجه فرنگی ۸۳ هزار و ۱۵۰ تن، محصولات علوفه‌ای ۲۰ هزار تن و سایر محصولات ۱۸۹ هزار و ۹۶۰ تن بوده است.



 ۲۸ هزار هکتار از اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شدند

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه یکی از اقدامات زیربنایی و ماندگار دولت در راستای توسعه بخش کشاورزی استان را تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری ذکر کرد و گفت: در هفت سال گذشته ۲۸ هزار و ۷۲ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

حاتمی افزود: تا پایان سال ۹۸ بیش از ۷۸ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده که این آمار نشان می‌دهد تقریبا ۳۵ درصد از سیستم‌های نوین آبیاری در کرمانشاه در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

او احداث و بازسازی ۱۲.۵ کیلومتر کانال، احیاء و مرمت ۲۷ رشته قنات، اجرای ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، تجهیز و نوسازی ۲ هزار ۶۷۹ هکتار در اراضی مدرن، اجرای ۲ هزار و ۱۸۱ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، اجرای ۴۴ هزار و ۱۸۳ هکتار شبکه آبیاری زهکشی مرزی و تشکیل ۴۰ تشکل آب بران از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید به حساب می‌آید.


برنامه سه ساله توسعه  نقطه عطف کشاورزی کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به تدوین برنامه سه ساله افزایش محصولات کشاورزی در استان  کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همه برنامه ریزی‌های این سازمان در راستای حرکت به سمت جهش تولید است.

حاتمی به موفقیت‌های این سازمان در سال اول اجرای برنامه سه ساله توسعه کشاورزی را نقطه عطفی برای توسعه کشاورزی استان دانست و افزود: خوشبختانه افزایش تولید محصولات که از جمله تدابیر ما در برنامه سه ساله بود در دستور کار قرار گرفت و در یک سال اخیر توانستیم ۴۸۰هزار تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه کنیم.

او گفت: در سه سال بنا داریم تولیدات کشاورزی استان را از ۴ میلیون و ۲۰۰هزار تن به ۶میلیون تن برسانیم.

او سپس به بیان توفیقات بخش کشاورزی در افزایش محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: رتبه ششم تولیدات زراعی کشور، رتبه اول تولید نخود، رتبه دوم سطح و تولید ذرت دانه ای، رتبه چهارم تولید چغندر قند پاییزه و رتبه سوم تولید چغندرقند بهاره، رتبه پنجم تولید گندم به استان کرمانشاه اختصاص دارد.

او گفت: رویکرد بخش کشاورزی رویکرد علمی و اقتصادی است و بنا داریم با علمی‌تر شدن کشاورزی اقتصاد کشاورزی را شکوفا سازیم.

او با بیان اینکه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، یکی از نقاط قوت بخش کشاورزی استان کرمانشاه را نیروی انسانی فعال، سختکوش و پرتلاش دانست و افزود: با وجود این بهره برداران، تحقق برنامه‌ها امکان پذیر است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.