مساجد می‌توانند محل حل مشکلات مردم و جامعه باشند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت:هیات امنا اماکن مقدسه اسلامی با تعامل بیشتر با همکاری ائمه جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج می توانند بخشی از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند .

فاتحی نژاد رییس اداره اوقاف و امور خیریه زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در جلسه سپاه شهرستان با موضوع نقش مساجد گفت: مساجد نقش تاریخی خود را در تربیت دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده و امروز با همفکری سه جانبه بهتر از گذشته می‌توان جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کرد.

او مساجد را به عنوان اصلی‌ترین پایگاه اسلامی در طول تاریخ قلمداد کرد و گفت مساجد نه تنها اعتبار و ارزش خود را حفظ کرده بلکه همواره در برهه‌های مختلف زمانی نقش مهمی در تحولات اجتماعی سیاسی از جمله در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی نموده که آثار آن نیز برای همگان مشهود است.

 فاتحی نژاد با بیان اینکه هیات امنا اماکن مقدسه اسلامی با تعامل بیشتر با همکاری ائمه جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج می توانند بخشی از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند و با ارایه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، بزهکاری، طلاق، کمک به رفع مشکلات اجتماعی محله، ایجاد صندوق‌های خیریه، کمک به حل وفصل دعاوی حقوقی قبل از طرح در دادسرا از طریق کلانتر‌های محل اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: با ایجاد مجموعه مشاوره در مساجد در حوزه‌های مختلف اعم از روانشناسی تربیتی، اجتماعی خانوادگی و حقوقی، مشاور جوانان و همچنین ازدواج، کمک به حل وفصل اختلافات‌های خانوادگی و آموزش‌های سبک زندگی جز برنامه‌های اولویت دار مساجد قرار گیرد.

 فاتحی نژاد در ادامه  ضمن تقدیر و تشکر از خادمین حضرت سید الشهدا در مساجد گفت: هیات امنا، ائمه جماعت و بسیج در کنار هم هر سه دارای هدف مشترک هستند که این هدف همان انسان سازی است که با تعامل خوب و سازنده می‌توانند یکدیگر را در محقق ساختن این هدف بزرگ یاری کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.