نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مدرسه سازی خیری ماندگار و صدقه‌ای جاریه است

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه مدرسه سازی مقدم بر مسجد سازی در حال حاضر است، گفت: مدرسه سازی خیری ماندگار و صدقه‌ای جاریه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله شاچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار مجمع خیرین مدرسه ساز استان با او با بیان اینکه این استان سمنان جز استان‌های ممتاز در مدرسه سازی است گفت: همت خیرین این استان در مدرسه سازی در کشور جز بالاترین‌ها است.

او با بیان اینکه مدرسه سازی مقدم بر مسجد سازی در حال حاضر است افزود: مدرسه سازی خیری ماندگار و صدقه‌ای جاریه است.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: آمار کار‌های خیر انجام شده توسط خیرین مدرسه ساز در استان راضی کننده بوده، اما نیاز است این کمک‌ها افزایش یابد.

آیت الله شاچراغی تصریح کرد: طرح آجر به آجر طرحی ابتکاری و نو بوده که سبب مشارکت همگانی مردم در انفاق و کار خیر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه این طرح ابتکاری می‌تواند سبب نتیجه گیری زودترمی شود تصریح کرد: نیاز است اطلاع رسانی‌های درستی برای مردم از این طرح و طریقه مشارکت‌ها صورت گیرد.

سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان هم در این دیدار با بیان اینکه در سال گذشته خیرین استان سمنان متعهد به پرداخت ۲۱ میلیارد کمک شده اند، گفت: از این میزان ۱۱ میلیارد تومان در سال گذشته محقق شده است.

او افزود: ۳۷ مدرسه متشکل از ۴۱ کلاس درس به صورت مشارکتی با حضور خیرین در استان سمنان در حال ساخت است.

هژبری بیان کرد: طرح آجر به آجر به منظور مشارکت همگانی مردم در ساخت مدرسه در استان اجرا می‌شود که طی آن هر فرد به هر میزان که می‌خواهد می‌تواند برای ساخت مدرسه رد استان کمکی انجام دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار داشت: این طرح زمینه انفاق همگانی در بین مردم را فراهم خواهد کرد.

جمعه‌ای رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این دیدار با باین اینکه ۴۰ درصد از مدارس استان سمنان توسط خیرین ساخته شده است، گفت: علی رغم حضور خیرین و دولت، اما هنوز بخش زیادی از مدارس استان تخریبی و نیازمند نوسازی است.

او افزود: دولت هم متعهد شده است که بیش از مشاکرت خیرین در جهت مدرسه سازی در استان‌ها همکاری و بودجه لازم را اختصاص دهد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.