بازی فوتبال آرسنال - منچستر سیتی/ تنها شانس توپچی‌ها برای حضور در رقابت‌های اروپایی

در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس امشب تیم‌های آرسنال و منچسترسیتی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ اولین بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال  انگلیس (FA CUP) بین ۲ تیم آرسنال و منچسترسیتی برگزار خواهد شد.

این بازی که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد برای توپچی‌ های لندن (لقب آرسنال) بسیار سرنوشت ساز است.

آرسنال در لیگ برتر اوضاع مناسبی ندارد و در حال حاضر در فاصله ۲ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ در رتبه نهم جدول جای گرفته و کار بسیار سختی برای رسیدن به رقابت‌های اروپایی دارد، بنابراین آسان‌ترین راه برای این تیم جهت راهیابی به رقابت‌های اروپایی فتح جام حذفی است.

این در حالی است که آبی پوشان شهر منچستر با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس حضور خود را در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا مسجل کرده اند.

اما کار توپچی‌ها در فتح جام حذفی هم بسیار سخت است. وقتی که آرسنال متوجه شد در نیمه نهایی جام حذفی باید برابر منچسترسیتی به میدان برود اندک امیدی که برای فتح این جام داشت به سرعت از بین رفت. البته ۲ قرعه دیگر یعنی منچستریونایتد و چلسی هم حریفان آسانی نبودند. اما با توجه به سابقه عملکرد اخیر آرسنال  برابر شاگردان گواردیولا این قرعه برای شاگردان میکل آرتتا قرعه سختی بود.

شاگردان گواردیولا در نظر دارند به سلطه خود بر جام‌های داخلی انگلیس ادامه دهند. آن‌ها مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های جام حذفی هستند و همچنین در سه دوره اخیر جام اتحادیه نیز به عنوان قهرمانی دست یافته اند.

در بازی امشب بسیاری منچسترسیتی را  بخت اصلی پیروزی و حضور در فینال جام حذفی می‌دانند.

سیتیزن‌ها (لقب منچسترسیتی) پیش از این، در رقابت‌های لیگ برتر ۲ بار برابر توپچی‌ها به میدان رفته اند و در هر ۲ بازی این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داده اند.

بازی فوتبال آرسنال - منچستر سیتی/ تنها شانس توپچی‌ها برای حضور در رقابت های اروپایی

میکل آرتتا که قبل از در دست گرفتن  سکان هدایت آرسنال، دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود و به همراه او ۲ بار پیاپی فاتح لیگ جزیره شد، یک بار دیگر رو در روی استاد خود قرار می گیرد تا شاید بنواند انتقام شکست های اخیر را از او و تیمش  بگیرد.

این سومین باری است که این ۲ تیم در این فصل با همدیگر رو به‌ رو می‌شوند و این در حالی است که آرسنال در هیچ یک از ۲ بازی قبل نتوانسته حتی یک بار دروازه منچسترسیتی را باز کند.

بار اول ۲ تیم ماه دسامبر در ورزشگاه "امارات" به مصاف هم رفتند که من سیتی در آن دیدار در همان نیمه اول سه گل زد و بازی را ۳ بر صفر به پایان رساند. ۲ تیم بار دیگر در ماه ژوئن پس از شروع مجدد بازی‌های لیگ جزیره، در ورزشگاه خانگی منچسترسیتی با هم بازی کردند و این بار هم سیتی سه بر صفر به پیروزی رسید.

از وقتی که پپ گواردیولا هدایت من سیتی را برعهده گرفته بازی‌های ۲ تیم کاملا یک طرفه، به سود منچسترسیتی به پایان رسیده است. این تیم در هر هفت مسابقه با چندین گل برابر آرسنال به پیروزی رسیده است، در ۶ بازی از ۷ مسابقه حداقل سه گل زده و در ۵ مسابقه هیچ گلی از آرسنال دریافت نکرده است.

بازی فوتبال آرسنال - منچستر سیتی/ تنها شانس توپچی‌ها برای حضور در رقابت های اروپایی

در واقع، توپچی‌ها نه تنها نتوانسته اند در این هفت بازی برابر سیتی از شکست فرار کنند، بلکه پیش از پایان نیمه اول دست‌ها را به علامت تسلیم بالا برده اند.این تیم در پنج دیدار از هفت مسابقه ، قبل از پایان نیمه اول حداقل ۲ گل دریافت کرده است.

در مجموع این هفت مسابقه، سیتی ۲۰ گل زده و آرسنال فقط ۲ بار توانسته دروازه این تیم را باز کند.

بازیکنان مصدوم و محروم

آرسنال برای بازی برابر مدافع عنوان قهرمانی مصدوم جدیدی ندارد. پابلو ماری به دلیل مصدومیت از مچ پا و برند لنو، گابریل مارتینلی و کالوم چمبرز همگی به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو همچنان مصدوم هستند.

"کیتا" که در بازی برابر لستر از زمین بازی اخراج شد، سومین جلسه محرومیت خود را سپری می‌کند و حضور"مسوت اوزیل" در این دیدار هم بخاطر مشکلات کمرش نامشخص است.

در منچسترسیتی هم سرخیو آگوئرو همچنان مصدوم بزرگ این تیم است. این بازیکن به علت مصدومیت طولانی مدت از ناحیه زانو همچنان حاشیه نشین است.

بازی فوتبال آرسنال - منچستر سیتی/ تنها شانس توپچی‌ها برای حضور در رقابت های اروپایی

شاگردان میکل آرتتا در حالی قدم به میدان این بازی می‌گذارند که طی ۲ بازی اخیر در لیگ برتر، ۲ نتیجه کاملا متضاد گرفته اند، آن‌ها در بازی هفته سی و پنجم دربی شمال لندن را به تاتنهام واگذار کردند، اما پس از آن با شکست ۲ بریک لیورپول ،قهرمان لیگ برتر، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده اند.

با وجود کارنامه ضعیف آرسنال برابر شاگردان گواردیولا، هواداران این تیم بابت پیروزی امشب تیم محبوبشان خیلی هم نا امید نیستند. چرا که آرسنال این اواخر در شرایط خوبی بوده است. این تیم در ۷ بازی اخیر خود در ۵ بازی به پیروزی رسیده است از جمله پیروزی دلچسب ۲ بریک چهارشنبه شب برابر لیورپول. علاوه بر این، آن‌ها پس از شکست ۳ بر صفر ماه ژوئن در ورزشگاه اتحاد، در تمام بازی خود گلزنی کرده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار