استاندار فارس تاکید کرد؛

پویایی معدن فارس با تدوین نقشه راه معادن ممکن می شود

استاندار فارس گفت: تعیین نقشه راه معادن فارس موجب هدفمند شدن اقدامات و افزایش فعالیت‌های معادن فارس در سطح ملی است.

پویایی معدن فارس با تدوین نقشه راه معادن ممکن می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس، بیان کرد: در راستای برنامه ریزی برای کشف معادن جدید به استان فارس ۷۰۰۰ مترمربع اکتشاف در استان فارس در دستور کار قرار گرفته که با استفاده از نقشه راه معادن به دنبال تغییر نگرش در حوزه معادن هستیم.

او، بیان کرد: نقشه راه معادن استان فارس در حال تدوین است که دانشگاه شیراز نیز نقش مؤثری در تدوین این نقشه راه دارد که این نقشه می‌تواند هدفمند کردن فعالیت‌ها در حوزه معدن را به دنبال داشته باشد و باعث می شود معادن استان فارس با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد در عرصه‌های بین المللی شکوفا شود.

رحیمی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهایی که در راستای تعیین نقشه راه معادن استان فارس نیاز بوده که تعیین بودجه لازم برای این  طرح انجام شده است.

استاندار فارس ادامه داد: یکی از اهدافی که کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال آن هستند تحقق خواسته‌های مردمی در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی است از این رو تمامی انتظارات مردمی در حوزه معادن و راس فعالیت‌های کارگزاران نظام بوده که تلاش می شود،  نسبت به تحقق انتظارات مردمی اقدام شود.

 او، افزود: استان فارس ویژگی‌های مختلفی در حوزه‌ای معادن داشته و انتظار می‌رود با توجه به این ویژگی‌ها میزان سرمایه‌گذاری در این استان افزایش یابد و استفاده از خاک نسوزی که در شمال استان وجود دارد می‌تواند کشور را در حوزه‌های مختلف بی‌نیاز کند این در حالی است که افزایش سرمایه‌گذاری با توجه به ویژگی‌های استان باعث افزایش تولید خالص ملی و در نتیجه افزایش بهره وری از حوزه معادن می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.