ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از احداث پایگاه‌های نظامی روسیه و ترکیه در لیبی

اتحادیه اروپا اعلام کرد که از احداث پایگاه‌های نظامی روسیه و ترکیه در سواحل لیبی و در مجاورت این اتحادیه نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا روز شنبه بار دیگر از دخالت‌های ترکیه در امور داخلی لیبی و حضور نظامی آنکارا در شمال آفریقا ابراز نگرانی و تاکید کرد که این اتحادیه از احداث پایگاه نظامی ترکیه و روسیه در سواحل شمالی لیبی و در مجاورت با قاره اروپا احساس نگرانی می‌کند.

اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که در حوزه روابط با ترکیه به چالش خورده است. بروکسل در عین حال ابراز امیدواری کرده است که تلاش‌های آلمان برای حل اختلافات موجود بین اتحادیه اروپا و ترکیه به نتیجه برسد.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، این کشور حدودا ۱۰ سالی می‌شود که در بحران سیاسی فرو رفته و جنگ قدرت در این کشور همچنان ادامه دارد. دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس در غرب لیبی مستقر است و مورد پذیرش سازمان ملل قرار گرفته است؛ از سویی دیگر خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در شرق این کشور و شهر بنغازی ساکن است و ارتش تحت امر خود را مدیریت می‌کند. 

در حالی که ترکیه متهم به دخالت نظامی در لیبی و حمایت دولت وفاق ملی است، برخی از کشورهای عربی نظیر امارات، مصر و عربستان هم از ارتش تحت امر خلیفه حفتر حمایت می‌کنند. 

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته تا دخالت نظامی در این کشور را متوقف کنند و آتش درگیری‌ها را شعله‌ور نکنند. سازمان مذکور همچنین تنها راه‌حل موجود برای بحران لیبی را توقف درگیری و آغاز مذاکرات دوجانبه اعلام کرده است. 

اتحادیه اروپا هم بر لزوم اجرای کامل و دقیق تحریم تسلیحاتی لیبی تاکید دارد. جوزپ بورل، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد که طرف‌های خارجی درگیر در لیبی، تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور را به سخره گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار