اجرای قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان گفت: قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان لازم الاجرا شده است.

اجرای قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نجفی، معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان افزود: از تیرماه با لازم الاجرا شدن قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان همه حمایت‌های قانونی شامل افراد زیر هیجده سال می‌شود.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان گفت: در قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان تمام جرم‌ها علیه افراد زیر ۱۸ سال دقیق مشخص شده و ناقضان این قانون که سرپرستان یا افراد مرتبط با این سنین هستند، مجرم تلقی شده و شامل مجازات‌های تعیین شده می‌شوند.

 نجفی بیان کرد: در این قانون در صورتیکه طفل یا نوجوان را در معرض بزهکاری یا ورود آسیب به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، امنیت و یا وضعیت آموزشی قرار گیرد، وضعیت مخاطره آمیز محسوب  و موجب مداخله و حمایت قانونی از طفل و نوجوان می‌شود.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان اظهار کرد: در این قانون، همه مردم مسئول قلمداد می‌شوند و اهمال کاری در گزارش دادن وضعیت مخاطره آمیز کودک از سوی افراد مرتبط مثل همسایگان، فامیل و مسئولان مدرسه  جرم محسوب می‌شود.

در قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان به ارگان‌ها و ادارات مرتبط با اطفال و نوجوانان از جمله آموزش و پرورش و بهزیستی وظایف تربیتی بیشتری محول شده است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.