هفته پایانی رقابت‌های لالیگا/ سرنوشت آخرین تیم سقوط کننده به دست رئال مادرید افتاد

رقابت‌های این فصل لالیگا با دیدار سرنوشت ساز تیم‌های فوتبال لگانس و رئال مادرید به پایان می‌رسد.

هفته پایانی رقابت‌های لالیگا/ سرنوشت آخرین تیم سقوط کننده به دست رئال مادرید افتادبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لالیگای اسپانیا به ایستگاه پایانی خود رسید و به دلیل مشخص شدن قهرمان این فصل اسپانیا و همچنین تیم‌های راه‌ یافته به لیگ قهرمانان اروپا، تنها رقابت تیم‌های انتهای جدولی برای بقا و سهمیه لیگ اروپا باقی مانده است. با توجه به قطعی شدن سقوط تیم‌های اسپانیول و مایورکا، تیم‌های رده بیستم و نوزدهم جدول به دسته پایین‌تر، دیدار این هفته لگانس تیم رده هجدهمی لالیگا مقابل رئال مادرید اهمیت بالایی برای تعیین سومین تیم سقوط کننده دارد. دیگر تیمی که همچنان نگران سقوط به دسته پایین‌تر است، سلتاویگو خواهد بود که با ۳۷ امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به لگانس در رده هفدهم جای گرفته است.

لگانس – رئال مادرید

لگانس تاکنون ۸ بار مقابل رئال مادرید در لالیگا به میدان رفته و به جز ۷ شکست، تنها یک تساوی از این تیم به دست آورده است که همین تساوی هم در رقابت‌های این فصل لالیگا به ثبت رسید.

این دیدار، پنجمین تقابل لگانس مقابل تیم‌های مادریدی در این فصل خواهد بود. ۴ شکست و یک تساوی حاصل کار آن‌ها مقابل ۳ تیم مادریدی بوده است. آخرین بازی خانگی لگانس در این فصل مقابل والنسیا با برتری میزبان به پایان رسید و در صورت برتری امشب مقابل رئال، لگانس برای دومین بار در این فصل، ۲ بازی خانگی متوالی را با برد به پایان می‌رساند. نکته عجیب درباره هر ۵ گل لگانس در سال ۲۰۲۰، به ثمر رسیدن تمامی این گل‌ها از روی ضربات ایستگاهی است. آن‌ها ۲ گل از روی نقطه پنالتی، ۲ گل از روی کرنر و یک گل به وسیله ضربه آزاد مستقیم زده‌ اند.

خاویر آگیره سرمربی کنونی لگانس، در ۱۶ تقابل شخصی قبلی خود مقابل رئال، ۱۰ بار بازنده بوده و تنها یک بار به همراه رئال ساراگوسا در سال ۲۰۱۳ موفق به شکست دادن کهکشانی‌ها شده است.

رئال هم در هر ۷ بازی گذشته خود مقابل لگانس موفق به گلزنی شده است و مادریدی‌ها درمجموع ۲۲ بار در این ۷ بازی دروازه حریف را باز کرده‌اند. قهرمان این فصل لالیگا، هر ۴ دیدار اخیر خارج از خانه خود را با برد پشت سر گذاشته و در صورت برتری مقابل لگانس در بازی امشب، به رکورد ۵ پیروزی متوالی خارج از خانه که پیش از این تحت هدایت زیدان در فوریه و اکتبر ۲۰۱۷ به ثبت رسیده بود، می‌رسند.

هفته پایانی رقابت‌های لالیگا/ سرنوشت آخرین تیم سقوط کننده به دست رئال مادرید افتاد

کریم بنزما، مهاجم ۲۱ گله رئال، در ۳ بازی اخیر خارج از خانه خود در این فصل، ۳ گل زده و ۲ بار هم پاس گل به ثبت رسانده است. کاپیتان راموس هم در هر ۳ بازی قبلی خود مقابل لگانس موفق به گلزنی شده که البته هر ۳ گل راموس از روی نقطه پنالتی بوده است.  زیدان سرمربی رئال هم که تاکنون رئال را ۶ بار مقابل لگانس هدایت کرده است. او ۵ بار موفق به شکست حریف شده و باختی در کارنامه ندارد. در دیدار امشب، مارسلو تنها غایب رئال خواهد بود.


بیشتر بخوانید 


آلاوس – بارسلونا

شاگردان کیکه ستین با کسب هر نتیجه‌ای در پایان لالیگای امسال در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. بارسلونا هر ۶ بازی قبلی خود مقابل آلاوس را با برتری به پایان رسانده و در ۴ دیدار هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است.

دیدار امشب بارسلونا مقابل یکی دیگر از تیم‌های ایالت باسک است و از ۱۷ بازی قبلی کاتالان‌ها در باسک، تنها یک بازی آن‌هم دیدار بارسا مقابل بیلبائو (هفته نخست این فصل)  با برتری میزبان‌ها به پایان رسیده است.

آلاوس هم در ۵ دیدار خانگی گذشته خود مقابل بارسا بردی نداشته و تنها ۲ بار موفق به کسب تساوی مقابل این تیم شده است. آن‌ها از ۳ بازی قبلی خانگی خود در این فصل ۲ بار بازنده بوده‌اند و بردی هم نداشته‌اند. تیم انتهای جدولی آلاوس از زمان آغاز مجدد رقابت‌های لالیگا، تنها ۲ بار در دیدار‌های خانگی موفق به گلزنی شده است.

به جز گل‌هایی که بازیکنان تیم‌های حریف وارد دروازه خودی کرده‌اند، لیونل مسی از ۱۷ گل آخر بارسا در دیدار‌های خارج از خانه، تنها یک بار موفق به گلزنی شده، اما ۱۱ گل روی پاس‌های او به ثمر رسیده است. در بازی امشب علاوه بر گریزمان، اومتیتی و دمبله که مصدومان آبی‌اناری‌ها هستند، پیکه، راکیتیچ و فیرپو هم به دلیل محرومیت بارسلونا را همراهی نمی‌کنند.

هفته پایانی رقابت‌های لالیگا/ سرنوشت آخرین تیم سقوط کننده به دست رئال مادرید افتاد

برنامه دیگر بازی‌های هفته پایانی لالیگا

  • وایادولید – بتیس
  • ویارئال – ایبار
  • اتلتیکو مادرید – سوسیداد
  • سویا – والنسیا
  • اسپانیول – سلتاویگو
  • گرانادا – بیلبائو
  • لوانته – ختافه
  • اوساسونا – مایورکا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار