توسل به نیروهای آموزش ندیده برای آرام کردن پورتلند

نشریه نیویورک تایمز به استناد مدرکی که به دست آورده است، نوشت نیرو‌های فدرالی که در پورتلند مستقر شده‌اند آموزش‌های لازم برای مقابله با شورش را ندیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، بر اساس یادداشتی که در وزارت امنیت میهن آمریکا تهیه شده و به رویت نشریه نیویورک تایمز رسیده است ماموران فدرالی که در میان اعتراضات گسترده مردمی به پورتلند اعزام شده‌اند هیچ گونه آموزش لازم برای برخورد با شورش‌ها و کنترل جمعیت را ندیده‌اند.

این یادداشت که برای چاد ولف، وزیر امنیت ملی در روز پنج‌شنبه (درست در روز سفر او به پورتلند) تهیه شده بود حاکی از آن است که ماموران فدرال برای حفاظت از ساختمان‌های فدرال ذکر شده در این لیست اعزام شده‌اند.

علاوه بر این در این یادداشت آمده است اجرای قانون فدرال باید در سایر شهر‌های آمریکا که دچار ناآرامی هستند نیز عملی شود و نیرو‌ها به آن شهر‌ها نیز اعزام شوند. به نوشته نیویورک تایمز، در ادامه این یادداشت پیشنهاد می‌شود که اگر «این نوع پاسخ‌ها و واکنش‌ها به روندی عادی تبدیل شود باید آموزش‌های تخصصی لازم به نیرو‌ها داده شود و همچنین تجهیزات استاندارد در اختیار آژانس‌های پاسخ‌دهنده قرار گیرد.»

از زمان به قتل رسیدن جورج فلوید، سیاه پوست بی‌گناه آمریکایی، به دست پلیس این کشور در اواخر ماه مه در ایالت مینیاپولیس تظاهرات‌های اعتراضی در سراسر آمریکا به راه افتاده و درگیری میان مردم و نیرو‌های پلیس افزایش چشمگیری داشته است. مرکز این اعتراضات پورتلند در ایالت اورگن است که در برخی از مواقع منجر به خسارت به اموال فدرال نیز شده است. از این رو وزیر امنیت میهن آمریکا نیرو‌های فدرال را به این ایالت اعزام کرده است تا مانع خسارت دیدن اموال فدرالی شود. او روز پنجشنبه در بیانیه‌ای معترضان را به «دسته خشونت‌بار» تشبیه کرد.

دونالد ترامپ در ماه ژوئن یک دستورالعمل اجرایی را به منظور محافظت از بنا‌های فدرال در سراسر این کشور امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار