دور اول آزمون کانکور افغانستان در ۱۷ ولایت برگزار شد

وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرد که دور اول آزمون کانکور بعد از پنج ماه تاخیر امروز در ۱۷ ولایت این کشور برگزار شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرد که دور اول آزمون کانکور بعد از پنج ماه تاخیر امروز (یکشنبه ۲۹ سرطان/ تیر) در ۱۷ ولایت این کشور برگزار شد.

محمد حنیف فرزان، معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان گفت: دور اول آزمون کانکور در ولایت‌های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، قندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان وردک با رعایت توصیه‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آغاز شده است.

معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان اظهار داشت: برای برگزاری آزمون کانکور در این ولایت‌ها تلاش شده است تا توصیه‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود.

محمد حنیف فرزان افزود که در بسیاری از ولایت‌ها آزمون کانکور در فضای باز برگزار شده است.

گفتنی است که اداره ملی آزمون کانکور، آزمون کانکور سال ۱۳۹۹ را در چهار مرحله در ۳۳ ولایت راه‌اندازی می‌کند.

قرار است دور دوم آزمون کانکور از روز چهارم عید قربان در ولایت‌های هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان و هرات آغاز شود.

مرحله سوم آزمون کانکور هفت روز پس از عید قربان برگزار می‌شود و ولایت‌های فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان و بغلان را در بر می‌گیرد.

مرحله چهارم آزمون کانکور شامل ولایت‌های ننگرهار، تخار و بدخشان به شمول چهار حوزه آن می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.