درگیری شبه‌نظامیان حفتر با نیرو‌های حفاظت از شرکت ملی نفت لیبی

مقامات شرکت ملی نفت لیبی اعلام کردند روز گذشته میان نگهبانان این شرکت با نیرو‌های خلیفه حفتر در نزدیکی تاسیسات نفتی در خلیج سرت درگیری‌هایی روی داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد در ۴۸ ساعت گذشته میان نیرو‌های حفاظتی این شرکت و نیرو‌هایی که تحت رهبری ژانرال خلیفه حفتر هستند درگیری‌هایی روی داد. به گفته مقامات این شرکت، درگیری در فاصله چند صد متری تانکر‌های نفتی روی داد و نیرو‌های مسلح امنیت سیستم‌های نفتی و کارکنان را در نظر نگرفتند.

این شرکت در بیانیه‌ای رسمی درباره استفاده از تاسیسات نفتی این کشور به عنوان پایگاه‌های نظامی ابراز نگرانی کرد و نوشت این اقدام می‌تواند باعث بروز جنگ در این مناطق و تخریب تاسیسات نفت و گاز لیبی شود.

در پی سقوط حکومت معمر قذافی در لیبی، بحران سیاسی و تلاش برای رسیدن به قدرت در این کشور همچنان ادامه دارد. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تحت ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، خلیفه حفتر به دنبال اشغال طرابلس و به قدرت رسیدن در این کشور است.

دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر و تحت حمایت‌های گسترده آنکارا، توانست تا بخش‌های زیادی از حاشیه طرابلس و سواحل غربی لیبی را از سیطره نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر خارج کند.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار