وقتی پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی کرونا را زمین گیر می‌کند

پدربزرگ ۹۷ ساله دشتستانی مبتلا به بیماری کرونا پس از بهبودی، از بیمارستان شهید گنجی برازجان مرخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویشدوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بیمار ۹۷ ساله از توابع بخش مرکزی دشتستان، پس از ده روز بستری در بیمارستان شهید گنجی برازجان، با امید و روحیه بالا و تلاش‌های جهادی مدافعان سلامت کرونا را شکست داد و با بهبودی از بیمارستان ترخیص شد.

شرح بیماری از زبان بیمار ۹۷ ساله

بیمار ۹۷ ساله دشتستانی شرح بیماری خود را چنین گفت: چندین روز قبل از شروع علائم دچار خستگی شده بودم و احساس می‌کردم مثل همیشه نیستم و دو روز بعد دچار بی‌حالی و کرختی در پاهایم شدم، به طوری که قادر به راه رفتن نبودم.روز‌های بعد دچار تب و سرگیجه و کم‌کم دچار سنگینی در قفسه سینه و سپس سرفه‌های پراکنده شدم.

بیات افزود: وقتی سرفه می‌کردم احساس سنگینی در قفسه سینه و مشکل در حالت دم داشتم و دچار تعریق و تب مکرر می‌شدم.

او ادامه داد: حدود چهار روز بعد از بروز علائم با اصرار خانواده‌ام به مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونتم مراجعه کردم و پس از بررسی به بیمارستان ارجاع داده شدم که با توجه به وضعیتم، بلافاصله به دستور کادر درمان در بخش بیماران تنفسی بستری شدم.

این سالمند از تلاش پرستاران و پزشکان اورژانس تنفسی و بخش تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان، تشکر و آن‌ها را نجات‌بخش زندگی خود عنوان کرد.

او در ادامه به سالمندان توصیه کرد: این بیماری را جدی بگیرند و از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند و با رعایت بهداشت فردی از این بیماری پیشگیری نمایند و در صورتی که دچار علائم بیماری شدند، در همان روز‌های اول بیماری به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه کنند تا بتوانند با درمان به‌موقع و یاری خداوند این بیماری را شکست دهند.

ترخیص پدربزرگ پس از ۱۰ روز بستری در بیمارستان

پزشک متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی تمام وقت بیمارستان شهید گنجی برازجان هم گفت: مسن‌ترین فرد کرونایی شهرستان دشتستان تاکنون مرد ۹۷ ساله بوده‌ است که با گرفتن خدمات بالینی و درمان‌های به‌موقع پس از ۱۰ روز بستری در بخش بیماری‌های تنفسی، این بیماری را شکست داد و هم‌اکنون برای سپری کردن دوران نقاهت در منزل تحت مراقبت و پیگیری هستند.

حسن شفیعی افزود: این بیمار دارای بیماری‌های زمینه‌ای است که از بیماری‌های پرخطر برای افراد سالمند محسوب می‌شود و با وجود داشتن این بیماری‌ها پس از هشت روز بستری در بخش مراقبت از بیماران کرونایی با توجه به روحیه بالایی که داشت، توانست این بیماری را شکست دهد و با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شود.

بیشتر مراقب افراد مسن باشیم

او ادامه داد: افراد مسن دارای بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری ریوی، دیابت، سرطان و فشارخون بالا در معرض خطر جدی‌تر بیماری کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار دارند و با افزایش سن شاهد شیوع بیشتر بیماری‌های مزمن غیر واگیر هستیم و این بیماری‌ها به نوبه خود منجر به کاهش قدرت سیستم ایمنی سالمندان می‌شود.

متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان بیان کرد: شست و شوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه، پرهیز از لمس سطوح در مکان‌های عمومی، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیتان دسته از رفتار‌های بهداشتی است که برای عموم جامعه و در هر گروه سنی توصیه‌شده و انجام آن برای پیشگیری از کرونا الزامی است.

شفیعی عنوان کرد: باید ضدعفونی واکر، عصا، عینک و سمعک به عنوان پرکاربردترین وسایل کمکی سالمندان به صورت ویژه‌ توجه کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.