افتتاح مرکز نیکوکاری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین

هفتاد و سومین مرکز نیکوکاری استان قزوین در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به منظور تعمیق و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  اولین مرکز نیکوکاری دانشگاهی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افتتاح شد و ماه آینده سایر دانشگاه‌ها صاحب این مرکز خواهند شد. 

حجت‌الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد در این مراسم گفت: مراکز نیکوکاری دانشگاهی برای کشور مفید است چرا که نیت خیر دانشجو‌ها و اساتید در تشکیل ان وجود دارد.

حق گویان مدیر کل کمیته امداد استان هم در این مراسم گفت: این نهاد دارای ۶۰ هزار مستمری گیر است و به ۱۲ هزار نفر کمک هزینه پرداخت می‌کند.

حق گویان افزود: مراکز نیکوکاری هم یک نرم افزار قوی و کشوری دارد که اگر ثبت شود قابل رویت است.

تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار، تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه، ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیاز‌های ضروری آن‌ها با تأکید بر توانمندسازی در تأسیس مراکز نیکوکاری مورد توجه است

هدف اصلی مراکز نیکوکاری ارتباط موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی برای رفع نیاز‌های ضروری و توانمندسازی مستضعفان است.

در مراکز نیکوکاری از وجود نیرو‌های افتخاری و متخصص برای پیشبرد کار‌های نیازمندان بهره گرفته می‌شود و کمک‌ها جمع اوری شده در هر منطقه به نیازمندان همان منطقه داده خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار