تاکید رئیس پارلمان عراق بر اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه با ایران

رئیس پارلمان عراق در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه و تلاش برای حمایت از ثبات منطقه و تحکیم امنیت آن تاکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه ای جزئیات دیدار وی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: محمد الحلبوسی امروز از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه او استقبال کرد.

این بیانیه می افزاید: در این دیدار روابط دوجانبه، توسعه همکاری‌ها در مسائل مورد توجه دو طرف مبتنی بر منافع متقابل و ضرورت تلاش برای حمایت از ثبات منطقه و تحکیم امنیت آن بررسی شد.

الحلبوسی در این دیدار گفت: عراق از بی‌ثباتی بسیار رنج برده است و تمایل دارد که با همه طرف‌ها روابطی متوازن و بر اساس احترام متقابل داشته باشد. پارلمان عراق از حکومت در تمام مواردی که موجب تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه شود حمایت می کند.

براساس این بیانیه ظریف نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیت رئیس جمهور ایران به حلبوسی گفت: عراق ایفای نقش خود به عنوان یک قدرت منطقه‌ای را آغاز کرده و باید یکی از محورهای ثبات در منطقه باشد.

وزیر خارجه کشورمان بر ضرورت اجرای توافقات میان دو کشور و گسترش چشم انداز همکاری ها در همه زمینه ها تاکید کرد.
 
گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان امروز یکشنبه در سفری به عراق با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان، رئیس سازمان الحشد الشعبی و برخی دیگر از مسئولان عراقی دیدار و زمینه‌های مشترک همکاری را بررسی کرد.
 
سفر وزیر خارجه کشورمان به عراق همچنین با هدف فراهم کردن مقدمات سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور به ایران که طی روزهای آتی انجام خواهد شد، صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار