در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت ۲۲ هزار باشگاه کتابخوانی در کشور

دبیر چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت:۲۲ هزار باشگاه کتابخوانی در این چهار سال با بیش از ۳۳۰ هزار عضو فعالیت کردند.

۲۲ هزار باشگاه کتابخوانی در کشور فعالیت می‌کنند/ تشکیل نزدیک به ۷ هزار باشگاه کتابخوانی در سال ۹۸،

ابراهیم حیدری دبیر چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: درحال حاضر چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی را برگزار می‌کنیم در این چهار سال ۲۲ هزار باشگاه کتابخوانی با بیش از ۳۳۰ هزار عضو زیر نظر بیش از ۲۰ هزار تسهیلگر در هزار و ۵۲۰ شهر و روستا فعالیت کردند باشگاه‌های کتابخوانی در هزار و ۵۰۰ روستا و ۳۲۰ شهر تشکیل شده است.

او افزود: باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج روستا‌ها و مجتمع‌های مسکونی تشکیل شده است و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به تمام اعضای باشگاه‌های کتابخوانی تا سقف ۶۰ هزار تومان برای خرید کتاب می‌دهد، کتاب‌ها را تهیه می‌کنند و در مکان‌های مختلف در چهار بخش بهترین باشگاه کتابخوانی، بهترین نامه، بهترین فیلم و بهترین نویسنده از دید بچه‌ها باهم رقابت می‌کنند تا در سال ۹۸ رقابت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی برگزار شود.

حیدری ادامه داد: قرار بود طبق جدول زمانبندی در اسفند ماه اختتامیه آن برگزار شود که باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اختتامیه به سال ۹۹ موکول شد باتوجه به استمرار شرایط شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انتقال فعالیت‌های فرهنگی به فضای مجازی قرار است مراسم اختتامیه روز چهارشنبه اول مرداد ماه ساعت ۲۱ به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه ازطریق شبکه‌های مجازی از جمله آپارات پخش شود. در این مراسم برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید



او بیان کرد: نزدیک به ۷ هزارباشگاه کتابخوانی در سال ۹۸ تاسیس شد مجموع فعالیت‌ها در تمام باشگاه‌های کتابخوانی انجام می‌شود شاید در دو، سه ماه اخیر که شرایط کشور خوب نبود فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی با سرعت کمتری ادامه داشت. در سال جاری فعالیت‌های باشگاه‌های کتابخوانی را به سمت فضای مجازی هدایت می‌کنیم تا هم فرصت کتابخوانی از دست نرود هم بچه‌ها بتوانند از تخفیف کتاب بهره‌مند شوند. برای استفاده از فضای مجازی کتاب‌ها را به صورت صوتی منتشر می‌کنیم و در دسترس بچه‌ها در فضای مجازی قرار می‌دهیم.

دبیر جام باشگاه‌های کتابخوانی اظهار کرد: امسال با جدیت بیشتری جام باشگاه‌های کتابخوانی را برگزار می‌کنیم اگر شرایط کشور مهیا بود باشگاه‌های کتابخوانی به صورت حضوری به فعالیت هایشان ادامه می‌دهند در غیر اینصورت با شرکت‌های استارتاپی صحبت کردیم تا کتاب‌ها را به صورت الکترونیکی در اختیار بچه‌ها قرار دهیم تا هم بچه‌ها از کتاب بهره‌مند شوند و هم از کنار هم بودن لذت ببرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار