اهدای پلاسمای خون ۱۰۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا در مازندران

۱۰۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا در مازندران از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون حدود ۱۰۰ واحد پلاسمای خون دریافت کردیم، گفت: با توجه به گسترده شدن شیوع کرونا در استان، همچنان نیازمند پلاسمای خون بهبودیافتگان هستیم.

او افزود: پلاسمای بهبود یافتگان ویروس کرونا به دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است و بر اساس استاندارد‌های جهانی بهترین زمان برای اهدای پلاسما یک ماه پس از بهبودی است.

دکتر ذوالفقار تقوی گفت: با توجه به اثربخشی پلاسما‌های اهدایی بهبودیافتگان کووید ۱۹ در نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به این ویروس، از کسانی که یک ماه از بهبودی شان می‌گذرد، درخواست می‌کنیم به بخش اهدای پلاسما در پایگاه انتقال خون بابل مراجعه و در این عمل انسان دوستانه شرکت کنند.

با شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان، تعداد مراجعه کنندگان خون نیز به پایگاه‌های انتقال خون مازندران کاهش یافته است. این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی و روزانه است و بیماران نیازمند به خون، چشم انتظار این مایع حیاتی هستند.

در پایگاه‌های انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و همه تجهیزات کاملا استریل است و اهداکنندگان خون  می‌توانند بدون دغدغه به مراکز اهدای خون در استان مراجعه کنند و با اهدای یک واحد خون سالم جان سه بیمار را از مرگ نجات دهند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.