جمعیت دام سبک مهاباد علیه بیماری تب مالت ایمن سازی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: ۶۱ هزار راس دام سبک در مهاباد علیه بیماری تب مالت مایه کوبی شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۶۱ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب مالت با مشارکت ۱۰ مرکز مایه‌کوبی و گروه دامپزشکی و یک گروه نظارتی به صورت رایگان در تمام روستا‌ها و واحد‌های پرورش دام سبک ایمن سازی شدند.

آغاز با اشاره به اینکه دام‌های نر شامل این طرح نمی‌شوند، اظهار کرد: در این طرح جمعیت بره و بزغاله ماده واجد شرایط، مایه‌کوبی شدند و این مایه‌کوبی، دام را به صورت مادام‌العمر از بیماری بروسلوز (تب‌مالت) مصون نگه می‌دارد.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد تصریح کرد: بروسلوز یا تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و باعث ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌ها و از دست رفتن ارزش‌های اقتصادی دام‌های مبتلا می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از همکاری خوب دامداران با تیم‌های دامپزشکی قدردانی کرد و اذعان کرد: دامداران درصورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.