پرداخت ۲.۵ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی عجب‌شیر

 رییس بهزیستی عجب شیر گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی در راستای بازتوانی به ۱۲۳ مددجوی تحت پوشش پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عربی رییس بهزیستی عجب شیر گفت: رویکرد بهزیستی خودکفایی مددجویان است و پرداخت تسهیلات اشتغال گام مهمی در خودکفایی مدجویان بوده و با این کار بخشی از افراد و خانواده های تحت پوشش از چرخه حمایت خارج می شوند.

او با بیان اینکه هزار و ۸۶۱ خانواده در شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان مستمری و کمک هزینه معیشتی به خانواده های بی سرپرست و دارای معلول پرداخت شده است.

عربی گفت: پرداخت ۴۸مورد کمک هزینه مسکن به ارزش ۳میلیارد و ۷۷۵ میلیون به معلولان و زنان سرپرست خانوار، ۲۰۹مورد کمک هزینه ضروری و ۳۰۰ میلیون تومان کمک های موردی از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بود.

او گفت: همچنین این اداره برای ۱۷۰مورد کمک هزینه تحصیل، ۲مورد مستمری خانواده‌های فرزندان چند قلو، ۱۶ مورد شهریه دانشگاهی دانشجویان نیازمند، ۴۶ مورد شهریه به کودکان نیازمند، ۷۲۰مورد تهیه و تحویل شیر خشک به فرزندان چند قلو، ۸ مورد کمک به نگهداری فرزندان در مجموع ۲۷۹ میلیون تومان پرداخت کرده است.

عربی همچنین از پرداخت ۵۶۳ میلیون تومان به مراکز توانبخشی و اقامتی و سرپایی و حق پرستاری ضایعات نخاعی و فیزیوتراپی و درمانی خبرداد و افزود: در طول سال گذشته ۱۵۰۰جلسه آموزش های پیش از ازدواج و مشاوره اجتماعی نوجوانان در این اداره برگزار شد.

او همچنین به خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵۵۲ تماس در راستای ساماندهی و رسیدگی به وضعیت زنان در معرض آسیب و انتقال به خانه امن، کودک آزاری، همسر آزاری، اختلافات خانوادگی، معلول آزاری، سالمند و والد آزاری پاسخگویی و رسیدگی شده است.

رییس بهزیستی عجب شیر با قدردانی از مشارکت مردم شهرستان در امور خیر افزود: سال گذشته مردم شهرستان حدود ۵۰ میلیون تومان به این اداره کمک کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.