کنتور برق مشترکان ۹۴۴ روستای کردستان تک خوانی شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:کنتور برق مشترکان ۹۴۴ روستا با بیش از ۱۱۵ هزار خانوار در کردستان تک خوانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان با اشاره به آغازتک خوانی کردن کنتور برق از روستا‌های بزرگ استان گفت:از مجموع هزارو۷۴۶ روستای استان تاکنون ۹۴۴ روستا تک خوانی شده است و همچنان این مهم در دست اقدام است.

او  با اشاره به بهره‌مندی تمام روستاهای بالای ۵ خانوار استان از نعمت برق اظهار کرد: برق ۸۰۲ روستا با بیش از ۴۸ هزار خانوار در حال حاضر باز فروش بوده و تا کنون به صورت تکخوانی در نیامده است.

لهونیان ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک برق کل روستا‌ها از حالت بازفروش خارج و تبدیل به تک خوانی شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه درصد قابل توجهی از شبکه برق روستایی استان طول عمری بالای ۳۰ تا ۴۰ سال دارند بیان کرد:برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روستایی و آماده کردن آن برای تبدیل شدن به تکخوانی به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با اشاره به جذب اعتبارات در جهت رفع مشکلات موجود گفت: تلاش خواهیم کرد از طریق منابع داخلی و همچنین اعتبارات عوارض برق از شرکت توانیر، مبالغ مورد نیاز را تأمین کنیم و نسبت به اصلاح و استاندارد سازی شبکه توزیع برق و ارائه خدمات با کیفیت برای مشترکین روستایی به مشابه مشترکین شهری، اقدم نمائیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: اکنون تعداد ۱۹ روستای استان از نعمت برق برخوردار نیستند که در سال جاری برق رسانی به بخش عمده‌ای از این روستا‌ها نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.