مروری بر ابرخودروی McLaren Speedtail، گلوله‌ای از جنس فیبر کربن

شرکت مک‌لارن توانسته ابرخودروی Speedtail را در جمع فوق‌العاده‌ترین اتومبیل‌های حال حاضر دنیا قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اتومبیل جذاب و شگفت‌انگیز McLaren Speedtail از سریع‌ترین و کم صداترین اتومبیل‌های لوکسی است که در بازار جهانی حضور دارد. این خودرو با بدنه‌ای از جنس فیبر کربنی ساخته شده و موتور بسیار قدرتمندی را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد.

این موتور توربوشارژ V8 نمونه‌ای هفت سرعته با گیربکس اتوماتیک است که قدرت رانش چرخ‌های عقب را با اعتماد به نفس بالایی ارائه می‌دهد. با این که McLaren Speedtail در برخی قسمت‌های مشخصات فنی شباهت بالایی به مدل‌های قدیمی‌تر شرکت خود دارد اما مجموعه McLaren توانسته همچنان این مدل را به عنوان یک نمونه خاص و بی‌نظیر ارائه دهد. گفتنی است؛ اتومبیل McLaren Speedtail از پیشرانه قدرت هیبریدی نیز بهره‌مند است. در بین اتومبیل‌های لوکس، خودروی Speedtail شرکت مک‌لارن شباهت‌هایی را به مدل‌های فرمول یک دارد.


بیشتر بخوانید


ابرخودروی مک‌لارن


طراحی شگفت‌انگیز McLaren Speedtail

در نگاه اول طراحی خودروی McLaren Speedtail تنها به عنوان یک مدل زیبا و جذاب شناخته نمی‌شود، برای توصیف بهتر این ابرخودروی لوکس باید گفت که طراحان McLaren Speedtail ظاهری اغفال‌کننده را برای این اتومبیل پدید آورده‌اند. نحوه بهره‌گیری و ایده‌پردازی طراحی خودرو از اتومبیل‌های اسپورت سال ۱۹۶۰ بسیار خلاقانه پیاده‌سازی شده است.

ابرخودروی McLaren Speedtail

کابین زیبا و قوس‌دار Speedtail در کنار بال عقب اتومبیل ترکیبی شگفت‌انگیز را شکل داده که به مخاطبین حس لذت را القاء می‌کند. قوس‌های قرار گرفته شده بر McLaren Speedtail به نحوی چشم‌نواز طراحی شده‌اند و شرکت سازنده توانسته بهترین رنگ‌بندی موجود را برای این ابرخودروی لوکس انتخاب کند.

خلاقیت مک‌لارن در طراحی خودرو


داخل کابین McLaren Speedtail چه می‌گذرد؟

طراحی داخلی کابین این اتومبیل از بهترین نمونه‌هایی است که می‌تواند در یک ابرخودروی لوکس قرار داشته باشد. صندلی مرکزی بسیار دقیق و طبیعی قرار داده شده و راننده اتومبیل به هیچ وجه حسی ناآشنا و غیرطبیعی را در هنگام رانندگی تجربه نمی‌کند. در واقع باید اظهار داشت که تجربه رانندگی با اتومبیل‌های دیگر، پس از راندن McLaren Speedtail، خسته‌کننده و عجیب به نظر می‌آید.

مروری بر ابرخودروی Speedtail

آن دسته از افرادی که تجربه رانندگی با خودروهای فرمول یک را دارند باید بدانند اتومبیل McLaren Speedtail فیزیک فوق‌العاده بهتری در کنترل خودرو را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد و دسترسی‌ها در این ابرخودرو بسیار راحت‌تر است. در کابین این ابرخودرو سه صفحه نمایش وجود دارد که که یکی از آن‌ها اطلاعات مخصوص رانندگی را نمایش می‌دهد، دیگری برای کنترل اطراف خودرو ساخته شده و در آخر یک مدل برای مدیریت رسانه‌ها و دیگر تنظیمات خودرو قرار داده شده است.

خودروی شگفت‌آور مک‌لارن

تقریباً تمامی دستورات خودرو خارج از صفحه‌نمایش‌ها با کلیدهای مخصوص با دسترسی سریع قابل اجرا هستند. همان‌طور که انتظار می‌رود صندلی‌های عقب این اتومبیل از ایرادات آن به حساب می‌آیند. اگر راننده ابرخودروی شرکت مک‌لارن قد بلندی داشته باشد و صندلی را تا جای ممکن به عقب بکشد تقریباً کسی نمی‌تواند روی صندلی عقب با خیال راحت بنشیند.

طراحی داخلی جذابترین خودروی جهان

علت این عمل آن است که طراحی ابرخودروی مذکور بر اساس خودروهای کوپه و GT شکل گرفته و برای افرادی که قصد دارند با دوستان یا خانواده خود به محلی بروند مناسب نیست. در مقابل این امر، جایگاه قرار داده شده برای چمدان و ساک‌های دستی بسیار زیاد است و خریدار را شگفت‌زده می‌کند. در قسمت جلویی خودرو و دماغه آن فضای بسیاری برای قرار دادن چمدان‌ها طراحی شده است.

صفحه‌نمایش‌های خودروی McLaren Speedtail

در واقع این اتومبیل برای اشخاصی که سعی دارند به تنهایی سفرهای خود را طی کنند بسیار مناسب و جادار است. چرم استفاده شده روی صندلی‌های این خودرو سی درصد از استاندارد تمامی چرم‌ها سبک‌تر است اما با این حال از لحاظ حجمی قابل تشخیص نیست. لبه‌های داخلی خودرو با هنر دست رنگ‌آمیزی شده‌اند و آرم شرکت در قسمت جلویی خودرو نیز در دو نمونه طلای زرد و سفید ارائه می‌شود.


نگاه کلی بر McLaren Speedtail

موتور ۴.۰ لیتری ۷۴۷ اسب‌بخاری بنزینی در کنار موتور الکتریکی خودرو می‌تواند ۱۰۳۵ اسب‌بخار را تولید کرده و در اختیار خریدار قرار دهد. از آن‌جایی که این اتومبیل قدرت زیادی را صرف حرکت خود می‌کند، هیچ حالتی برای رانندگی با موتور الکتریکی به تنهایی وجود ندارد. قدرت و کیفیت این اتومبیل استثنایی است و با وجود ایرادات و تشابهاتی که ممکن است به چشم مخاطبین بیاید، شرکت مک‌لارن توانسته ارزش‌های لازم را حفظ کند. با وجود آن‌که انتظار می‌رود این خودرو همانند یک GT عمل کند، اما شرایط پس از تجربه رانندگی با این ابرخودرو به رانندگان ثابت می‌کند که McLaren Speedtail فراتر از این چارچوب‌ها عمل می‌کند.

برترین خودروی جهان

این خودرو در واقع یک Ferrari Daytona 1970 پست مدرن با سه برابر قدرت است که ماهیت رانندگی را به خریداران خود توضیح می‌دهد. با وجود موتور الکتریکی Speedtail این خودرو با ۱۴۹۹ کیلوگرم وزن، اتومبیل سبکی به حساب می‌آید و ۵۰۰ کیلوگرم از بوگاتی چیرون سبک‌تر است. خریداران این اتومبیل نیز برای بهره‌مند شدن از گشتاور ۴۸۴ پوند بر فوتی باید ابرخودروی McLaren را در حالت اسپورت قرار دهند. ابرخودروی McLaren Speedtail با ۲.۱ میلیون قیمت موتور V8 را با ۳۹۹۴ سی‌سی گنجایش در اختیار خریداران قرار می‌دهد که ترکیبی مناسب برای موتور الکتریکی ۳۰۹ اسب‌بخاری به حساب می‌آید.

گزارش از امین وصالی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ما که با این مافیای خودرو تو ایران خوابشم نمیتونیم ببینیم
آخرین اخبار