رئیس سازمان تبلیغات استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید جشن‌های ولایت مردمی‌تر برگزار شود

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی گفت:شیوع کرونا موجب استفاده از فضاهای دیگر از جمله فضای مجازی برای ارتباط و برگزاری مراسم مذهبی و ضریب بیشتر مشارکت مردم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر سهرابی رئیس سازمان تبلیغات استان تهران درباره برنامه‌های این سازمان در دهه ولایت به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کار ویژه ما این است که زمینه را برای مشارکت‌های مردمی و بین نهادی ایجاد کنیم. به این ترتیب کار‌ها با قوت بیشتر انجام می‌شود. خدا را شکر تا اینجا موفق بودیم. جلسات مختلفی با ارگان‌های متعدد داشتیم و در نهایت با مجموعه هلال احمر، شهرداری و قرارگاه خاتم الاوصیاء توانستیم به جمع بندی برسیم.

وی افزود: سعی کردیم با توجه به شیوع کرونا و مشکلات حاصل از آن برنامه‌هایی را ارائه بدهیم. خدا را شکر ارگان‌ها از ایده‌های ما استقبال کردند. از طرفی شبکه‌های مردمی که با آن‌ها ارتباط داریم، به سرمایه‌های اجرایی ما اضافه شدند. در شرایط کرونا زمینه بیشتری برای تکریم عید غدیر وجود دارد؛ چرا که اساس عید غدیر مبتنی به ارتباط بین مومنان، تعهد، عقد اخوت، مهربانی، بخشودگی، اطعام، جشن و ... است. از طرفی این کار‌ها می‌تواند در دوران کرونا از طریق فضای مجازی ضریب بیشتری بگیرد. اگر چه که ما جشن‌های متراکمِ چند هزار نفره، ایستگاه صلواتی و دیگر برنامه‌های اجرایی متداول در جشن‌ها را نداریم، اما اصل ماجرای غدیر حفظ شده است.

این فعال فرهنگی در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی، نظم حاکم بر زندگی از بین رفته است. فکر می‌کردیم همیشه می‌توانیم به راحتی کنار هم باشیم و به زندگی اجتماعی ادامه دهیم، اما کرونا صحنه را چنان به هم ریخت که نظام روابط ما را دگرگون کرد. این دگرگونی شامل روابط با دیگران و روابط با مفاهیم معنوی است. شرایط برای ارتباط اصلی و اصیلی یعنی ارتباط قلبی با  اهل بیت (ع)در این ایام فراهم شده است.این که ما به سمت مزار معصوم برویم و جسم خود را به جسم معصوم نزدیک کنیم، حکمت‌های فراوانی دارد؛ اما الان شرایط زیارت فراهم نیست و ارتباط نزدیک و رو در رو وجود ندارد. اینجا فرصتی است که به ناچار ارتباط قلبی و از راه دور بیشتر و بهتر برقرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین سهرابی در پایان گفت:  با کرونا باب جدیدی در ارتباطات معنوی از طریق فضای مجازی و حضور قلب باز شده است. ان شاءالله اگر به زودی به شرایط عادی برگردیم، این نوع ارتباطات و فرصت‌های معنوی به تجربه انسان اضافه می‌شود. در این مدت توانستیم نظمی که حاکم بوده را به هم بزنیم و طور دیگری به زندگی نگاه کنیم. این هم هدیه‌ای الهی است که ان شاء الله در دهه ولایت نیز اثر خود را نمایان خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار