مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش زنجان اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۹۰ درصد در دست تهیه است.

مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش زنجان اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ؛ خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ،گفت: طرح توسعه پایدارمنظومه‌های روستائی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستا‌ها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستا‌ها تهیه شده است.

او با بیان اینکه، مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۹۰ درصد در دست تهیه است، ادامه داد: طرح منظومه روستایی در بخش مرکزی طارم تهیه شده و در مرحله تصویب است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، خاطر نشان کرد: مطالعات طرح توسعه منظومه روستایی با هدف توسعه پایدار و با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و اشتغال زایی در استان از سوی مشاوران انجام شده، همچنین تسهیل گرانی نیز برای شناسایی ظرفیت‌های توسعه و اشتغال در روستا‌های استان انتخاب شده است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، در قالب این طرح، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستا‌ها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود، یادآور شد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است.

او توسعه فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستا‌های هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستائی را از اهداف اصلی این طرح دانست که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.