مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد؛

افزایش ۷۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار‌های پذیرایی قم

اروجی گفت:در هفته‌های گذشته رعایت موازین بهداشتی در تالار‌های پذیرایی از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن امام جواد (ع) استانداری، دستاورد‌های استان در مقابله با کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: بخش اعظمی از این دستاورد‌ها را شورای اطلاع‌رسانی به گوش همشهریان قمی رسانده و از تمامی ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی استفاده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم اطلاع‌رسانی را بازوی مهمی در آگاه‌سازی مردم و مدیریت بحران استان دانست و تأکید کرد: باید اطلاع‌رسانی‌ها به‌موازات مدیریت ملی مقابله با بیماری کرونا تغییر یافته و عمل کند.

اروجی  با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری پویا و زدن ماسک از سوی آحاد جامعه گفت: اولویت استان باید در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که شامل سه موضوع زدن ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم زدن ماسک را بهترین وسیله برای پیشگیری از بیماری عنوان و تصریح کرد: لازم است کارگروه اطلاع‌رسانی استفاده از این وسیله را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کند.

اروجی همزیستی با کرونا را اولویت بعدی کارگروه اطلاع‌رسانی دانست و ابراز کرد: مجموعه‌ای که با ستاد اطلاع‌رسانی در حال کار کردن هستند نیز خواهشمندیم موازین و پروتکل‌ها را رعایت کنند چرا که عدم رعایت این موارد از سوی مسئولان و مدیران تأثیرات منفی در میان مردم می‌گذارد.

او برگزاری نماز جماعت در مساجد و لزوم رعایت اصول بهداشتی را مورد توجه قرار داد و ادامه کرد: در هفته‌های گذشته، در تالار‌های پذیرایی اقدامات خوبی پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته و رعایت موارد بهداشتی از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در پایان پیرامون برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه‌های محرم و صفر می‌تواند بسیار مشکل‌آفرین باشد در عین حال که رعایت این پروتکل‌ها هم می‌تواند تأثیرات معنوی بسیار زیادی در میان مردم داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار